הפרסומים על החשדות החדשים נגד שמעון קופר, רוצח שתי נשותיו, השוהה בכלא, לפיהם הוא חשוד בעושק קשישה, תפסו את גרושתו, שרונה בן אור, לא מוכנה. 

בן אור מכירה מקרוב את מעלליו של קופר ואף יכולה להעיד עליהם. גם היום, 20 שנה מאז שהסתיימה מערכת היחסים בין השניים, היא חשה מפוחדת ממנו.
הסיפור הנוכחי התחיל לפני כמה חודשים, אז התקבל במשטרה דיווח מקשישה בודדה המתגוררת בירושלים, שלפיו קיבלה לתיבת הדואר שלה מעטפה הממוענת אליה ובה מסמך שבו נכתב שכל רכושה, נכסיה וכספה יועברו בחלקם לשמעון קופר ולבת זוגו, תושבת ירושלים, העובדת כמטפלת שלה. קופר, שמרצה שני מאסרי עולם בכלא איילון על רצח שתיים מנשותיו, נעצר שלשום שוב, הפעם עם בת זוגו הנוכחית זה כשנה. השניים חשודים בעבירת עושק, ניסיון קבלת דבר במרמה, שימוש במסמך מזויף וקשירת קשר לביצוע פשע. 

שמעון קופר. "הצליח לתעתע בכולם שוב". צילום: פלאש 90

מחקירת המשטרה עולה כי בת הזוג של קופר עבדה במשך תקופה כמטפלת של הקשישה, שלא הייתה מצויה בקשר עם בני משפחתה. בין השתיים נוצרו יחסי קרבה, והמטפלת ניצלה אותם על מנת לנסות להשתלט על רכושה של הקשישה הבודדה, שלה סיפרה כי יש לה בן זוג בארצות הברית - קופר - שאף שוחח עמה פעמים רבות ורקם עמה יחסים קרובים. הקשישה אומנם נפטרה לפני שהחקירה הפכה לגלויה, אך המשטרה הספיקה לחקור אותה לפני מותה, ושמעה ממנה כי קופר התחזה לאדם שחי מעבר לים ובנו חולה סרטן, "עובדה" שדרכה ניסה להשיג ממנה את רכושה.
כזכור, לפני כשנה הורשע ברציחתן של שתיים מנשותיו: אורית דורוןקופרשמידט, אשתו הראשונה, בינואר 1994, וג'ני מור־חיים, אשתו השלישית, באוגוסט 2009. בשני המקרים ניסה קופר להציג את מותן של השתיים כהתאבדות. אולם רק לאחר תחקיר מעמיק של העיתונאי עמרי אסנהיים מ"עובדה" וממצאים חדשים שהובאו לידיעת חוקרי הימ"ר, נפתח שוב תיק החקירה כעבור שנים והוגש כתב אישום. כאמור, על קופר נגזרו שני מאסרי עולם והוטל עליו הפיצוי המקסימלי שקבוע בחוק, 258 אלף שקלים לכל רצח.

פועל כמו קסם 
"התרעתי וצחקו עלי", אומרת עכשיו ל"מעריב המגזין" בן אור (55), שהימים האחרונים, שבהם שב שמו של קופר ועלה לכותרות היו עבורה קשים מנשוא. "את שמעון הכרתי ב־93', אז עוד היה נשוי לאורית. לא ידעתי שהוא נשוי, וכשגיליתי הוא סיפר לי שאשתו דיכאונית, שהוא רוצה להתגרש וגם שאל אם אהיה מוכנה לגדל את הילדים שלו. הבקשה הזו גרמה לי להאמין שהוא דובר אמת". 
כלומר, בזמן ההיכרות איתך הוא רצח את אשתו הראשונה?
"כן, ישנתי עם רוצח ולא ידעתי. הוא רצח את אורית במהלך ההיכרות איתי. עד היום זה כואב לי. בסוכות האחרון עליתי לקבר שלה, הדלקתי נר וביקשתי ממנה סליחה. אני משלמת מחיר פיזי, רוחני ונפשי כבד מאוד על הסיפור הזה. החשיפה לא קלה לי ולא למשפחה שלי, אבל אני לא יכולה לשתוק יותר. לא ידעתי, אפילו את המילה רוצח לא יכולתי להוציא מהפה שלי עד ההרשעה שלו".
קרוב לשני עשורים, עד המשפט, לא הייתה בן אור בשום קשר עם קופר. מערכת היחסים שלהם, שהייתה רצופה בשקרים, הונאות וסיפורים כוזבים על שירות מודיעיני של קופר, הסתיימה בצו הרחקה, לא לפני שקופר גרם לבן אור לבצע הונאת רכב וגם להתקשר לקרובת משפחה לבקש ממנה כספים עבור טיפולים עבורו כביכול.
מה יש בו שגורם לנשים לעשות הכל? את מבינה שיש לו בת זוג חדשה שיודעת על ההרשעות ברצח?
"חבל לך על הזמן, עזבי את המראה החיצוני. יש משהו ביכולת הוורבלית שלו, בשקט הנפשי שלו, זה פועל כמו קסם. במקרה שלי הוא הצליח לתעתע בכולם, לא רק בי, גם במשפחה שלי, בילדים, בחברים. אני האחרונה שיכולה לשפוט את בת הזוג החדשה שלו, אני לא יודעת איך הם נפגשו, אבל אני מאמינה שהוא זה ששכנע אותה לעשות דברים עבורו. באופן שיטתי הוא מצליח לשכנע אנשים לעשות עבורו דברים, יש לו את היכולת הזו. אני יודעת שזה יישמע מוזר, אבל לבי עם הקשישה שנאלצה להתמודד איתו וגם עם בת הזוג החדשה, שלה הוא גרם לעשות את זה. אף אחד לא בנעליים שלה ואין לו זכות לשפוט. אפילו אני האמנתי לרגע במשפט שלו שהוא חף מפשע. שמעון קופר הוא גאון שלקח את הגאונות שלו לכיוון הלא נכון".
להקשיב לאינטואיציה 
כבר לפני שנה, לאחר שצפתה בן אור במבזק חדשות שבו הוא טען קופר ששב"ס לא מאפשרים לו להתייחד עם בת זוגו, היא התריעה על מסוכנותו. "כבר אז הרמתי גבה", היא משחזרת, "בת זוג? אתה רוצה לאמלל עוד נשים? כתבתי אז לשר ארדן וגם קיבלתי תגובה. התקשרו אלי מהימ"ר והסברתי לחוקרת שאני חוששת שהוא עדיין מסוכן גם מתוך הכלא, נאמר לי שההודעה שלי הועברה הלאה. אני לא יודעת מה קרה עם העדות הזו מאז. כל מי שמכיר אותי יודע שתמיד התרעתי ואמרתי שהוא עדיין מסוכן, ולמה לא התייחסו לזה?". 
והיום? את חוששת שהוא עלול לפגוע בך מתוך הכלא? פגיעה פיזית?
"אני התרעתי ואנשים צחקו עלי אז שאני פרנואידית, שהוא גמור בכלא, והנה ביום שני ראיתי את המבזקון עליו ונכנסתי להיסטריה ואני לא ישנה מאז. חייתי איתו, העדתי נגדו במשפט, הוא קיבל בגלל העדות שלי מאסר עולם, אני בהחלט חוששת ממנו ולא בא לי להיות כתובת על הקיר. שאלו אותי במשטרה אם יש לי איום ממשי, אז לא, אין לי איום ממשי, אבל אני יודעת עם מי חייתי, ואני אומרת לך – עם שמעון קופר זה אף פעם לא תם ולא נשלם. איך הוא שוב הצליח לשלוח את זרועות התמנון שלו מחוץ לכלא? יש לי את כל הסיבות בעולם לפחד". 

קופר עם אורית דורון, אחת מנשותיו שרצח. "אני האחרונה שיכולה לשפוט את בת הזוג החדשה שלו". צילום: מתוך הספר "לתפוס רוצח" מאת עמרי אסנהיים
את היום במקום אחר?
"אני בזוגיות חדשה כבר 12 שנים, שהחזירה לי את האמון בבני אדם, אבל את המשפחה שלי והילדים שלי שגם כך סבלו הרבה, אני מעדיפה להשאיר בחוץ. מאז שפורסמו המעללים החדשים שלו אני מרגישה כאילו נתנו לי אגרוף, נוק אאוט, אין לי אוויר לנשימה. לא מתפקדת, כאילו הסכר שבניתי 20 שנים נפרץ והכל צף. מזל שאני לא לבד, אני מוקפת אנשים ומשפחה וחברים".
יש משהו שחשוב לך לומר?
"לפני כמה חודשים הרציתי מול 4,000 איש על תחושות בטן, ואני מקווה שמשהו יעבור לנשים שקוראות אותי - תמיד תקשיבו לאינטואיציות שלכן, ואל תתביישו לספר ולקום וללכת. יש בסיפור הזה שתי נשים שנרצחו, ויש עוד נשים, ואני בתוכן, שנושאות עד היום צלקת ענקית".
משירות בתי הסוהר נמסר בתגובה: "שירות בתי הסוהר מאפשר לאסירים הנמצאים בחזקתו לקיים שיחות טלפון מטלפונים ציבוריים המותקנים באגף. שיחות הטלפון מוגבלות אך ורק כאשר יש עילה מספיקה לכך. מידע שהגיע למשטרת ישראל עורר חשד בנוגע לשיחות הטלפון של האסיר שמעון קופר והוביל לחקירה שנערכה בחודשים האחרונים בסיוע גורמי שב"ס של בית הסוהר איילון ושהביאה בסופו של דבר למעצרו. שירות בתי הסוהר איננו יכול להתייחס לטענות כלליות המועלות באופן פרטי ברשתות החברתיות".