הרב הראשי האשכנזי של ירושלים, אריה שטרן, התייחס לסערת הלהט"בים וחוק הפונדקאות. בשיחה שפורסמה הערב (שני) ב"כאן" נשמע הרב אומר לתלמידיו כי "מה שאני רציתי לומר בעניין הזה, שמלבד עצם האיסור - שעל פי תורה יש איסור לקיים את המציאות הזו של הלהט"בים בכלל - אבל אף אחד לא מדבר על כך שבעצם מגדלים פה או גורמים להולדת ילדים שנכנסים לחיים מאוד מוזרים ולא טבעיים".




עוד נשמע הרב אומר כי מדובר ב"חיים בלי אבא ואימא, חיים שבאיזה שהוא מקום בהחלט יכול להיות שהילדים האלו יהיו אומללים בסופו של דבר. אולי לא ממש בתחילת ילדותם הקטנה, אבל כשיגדלו וימצאו את עצמם בצורה כזו, בצורה לא טבעית, זה אולי, זה נראה לי דבר שמאוד יאמלל אותם ויגרום להם באמת סתם חיים קשים".

יו"ר מרצ תמר זנדברג אמרה בתגובה לדברי הרב שטרן כי "הקהילה הגאה לא זקוקה לחיזוקים ועזרה מרב קיצוני, שוודאי הטיף לתלמידיו נגד שנאת חינם בתשעה באב, וחזר להסית בסיום הצום. הוא ודומיו יכולים לשאוב תסכול רב מהאופן שבו הקהילה הגאה סחפה אחריה מדינה שלמה, בדרך להכרה בשוויון מלא".
ח"כ איציק שמולי אמר "האומלל היחידי כאן זה אדון שטרן בעצמו, שבגלל אנשים כמותו הם מרחיקים יהודים רבים מהיהדות. במקום לנסות ולנהל את פנקס החשבונות של אלוקים עדיף שיחזור בתשובה על הפצת דברי השנאה, ההסתה והבלע בעולם כלפי בני ובנות עמו, שעוד משלם את משכורתו".

ח"כ יהודה גליק ענה לח"כ שמולי וכתב בטוויטר "איציק איכזבתני. אם מישהו חושב אחרת ממך אז הוא צריך לחזור בתשובה? דבריו הם דברי הסתה ושנאה?
הוא צריך להתבייש? מאיפה לקחת את זה? מנין המחשבה  הדתית הקנאית  הזאת שלך שכל הנאורות אצלך והחושך אצל מי שלא חושב כמוך? מכבד את דעתך, סולד מההתנשאות שבדבריך".

גם מזכ"ל האיחוד הלאומי אופיר סופר תקף בחריפות את שמולי: "כאילו לא חלפו 24 שעות מט' באב, יום של חשבון נפש על שנאת חינם שבגללה נחרב בית המקדש , ביזה ח"כ שמולי תלמיד חכם שיכול להיות סבו וממשיך את הקו הבוטה של -48 שעות אחרונות בו ציבור שלם מתנהג באלימות כלפי מי שלא חושב כמותם. הקהילה הלטה"בית לא תסתום את לנו את הפה. אני מציע אחרי יום קשה של חשבון נפש לח"כ שמולי ללמוד לכבד את דעתו של האחר ולחזור בו מדבריו".