נשארו נאמנים לאסד: כשהם נושאים דגלי סוריה ותמונות של נשיא המדינה בשאר אל אסד, עשרות דרוזים החיים ברמת הגולן הישראלית התאספו היום (שבת) בסמוך לגדר הגבול על מנת לחגוג את מה שהם מכנים כניצחון במלחמת האזרחים הסורית. הדרוזים ברמת הגולן הישראלית נותרו ברובם נאמנים לסוריה ולמשפחת אסד השולטת בה באופן מסורתי, ואינם מוכנים להתגייס לצה"ל או להנפיק תעודת זהות ישראלית.

כשהם לבושים בבגדים שחורים מסורתיים ובכובעים לבנים, צעקו הדרוזים דרך מגאפונים קריאות נאמנות לאסד, בזמן שהחיילים הסורים הנמצאים כמה מאות מטרים מהם מצידו השני של הגבול, צעקו בחזרה לתמיכה.
אמיל מסעוד, בן 38 המתגורר בכפר מסדה, אמר כי הם התאספו על מנת "לחגוג את השלבים האחרונים של המלחמה, ולחגוג עם בני עמנו את השלב הסופי של הניצחון". 


הפגנת התמיכה של הדרוזים באסד, סמוך לגדר הגבול. צילום: רויטרס


הפגנת התמיכה וחגיגות הניצחון מגיעות גם על רקע הדיווחים של בכירים בכוחות המורדים, לפיהם משעות הבוקר קבוצות רבות של מורדים החלו מוקדם יותר לסגת מהאזור המפורז בצפון מערב סוריה.
 
כזכור, בשנים האחרונות קראו הדרוזים מספר פעמים לישראל להתערב על מנת להציל את הדרוזים בסוריה שנמצאו תחת איום המלחמה, ולפני כחודשיים אף נהרגו כ-200 דרוזים במתקפה שבוצעה ע"י מחבלי דאעש.