עשרה חודשים חלפו מאז נחשף ב"מעריב", בעקבות פניית עמותת "הבית לחולי טרשת נפוצה", סיפורה של מירב, נשואה ואם לשלושה, חולת טרשת נפוצה במצב מתקדם שהולך ומידרדר, אשר אינה מסוגלת עוד ללכת בכוחות עצמה. מירב נשואה לגבר המתמודד בעצמו עם מחלה ניוונית שגם איבד את עצמאותו בניידות. יחד עם בתם החיילת ושני בניהם, בני 12 ו־17, הם מתגוררים בארבע השנים האחרונות בדירת דיור ציבורי של עמידר בבת ים, שגודלה 47 מ"ר, בקומה רביעית ללא מעלית.
הילדים הם אלה שנאלצו עד לאחרונה לשאת את הוריהם פיזית במדרגות הרבות במעט הפעמים שיצאו מהבית. בחודשים האחרונים גם עזרה זו כבר אינה מספיקה והשניים פשוט כלואים בביתם.
לאחר פרסום הכתבה התערבה חברת עמידר במקרה, ומאז רכשה עבור המשפחה דירת חמישה חדרים בראשון לציון, אך הביורוקרטיה מתקדמת בקצב איטי יותר מהטרשת של מירב וקבלת המפתח המיוחלת לא נראית באופק.

מירב לא הערימה קשיים על עמידר והסכימה להיכנס לדירה הנגישה הראשונה שהוצגה לה ושנרכשה עבור משפחתה, אך לדבריה התהליך כמעט כולו התבצע "מעל לראשה": "לא מודיעים לי כלום, לא אמרו לי מתי אני נכנסת. המתווכת שעובדת עם עמידר היא זאת שממש במקרה גילתה לי שהדירה מאוישת בשוכרים ורק ביולי 2019 יקבלו את המפתח, וגם אז לא בטוח שאכנס כי עמידר תרצה לבצע שיפוץ בדירה קודם לכן".
מיד לאחר פרסום הכתבה ב"מעריב" אושרה למירב הזכאות לדירה אך כאמור היא עדיין ממתינה למעבר: "לא קיבלתי כל מסמך שמבטיח לי את עצם הכניסה לדירה ולא את תאריך הכניסה אליה, ובינתיים אני ובעלי ממש מרותקים לבית. המתווכת למעשה אמרה לי שרק לאחר שעמידר תקבל את המפתח ותבצע את השיפוץ, ייצרו איתי קשר".
מירב, בת 46, מתמודדת עם טרשת נפוצה כבר 11 שנים וכמעט שלוש שנים כבר אינה מסוגלת ללכת. אם עד לפני כשנה הייתה מסוגלת לרדת את גרם המדרגות באיטיות כשהיא נתמכת באדם אחר, כיום רק אחיה יכול לחלצה מארבע הקומות ורק כשהוא נושא אותה על ידיו. עם זאת, גורמים בעמידר מסבירים שדווקא המקרה של מירב הוא כזה שבו לא בוזבז זמן בתהליך של רכישת הדירה המותאמת, וכי כל ניסיון למצוא בזמן שנותר לפינויה דירה אחרת עבור המשפחה רק יאריך את זמן ההמתנה.
ד"ר שלמה פלכטר, יו"ר ומייסד עמותת "הבית לחולי טרשת נפוצה", מסביר: "טרשת נפוצה היא מחלה דלקתית, אוטואימונית, שבה מערכת החיסון תוקפת את מערכת העצבים המרכזית וגורמת לתהליכים ניווניים של רקמת המוח וחוט השדרה הצווארי והגבי". פלכטר מדגיש כי בין הגורמים המזרזים את התפרצות תסמיני המחלה נמצאים גם מצבי דחק נפשי, כמו זה שמירב נתונה בו מאז החלה את מאבקה לזכאות לדירה נגישה.
לבקשת "מעריב", מנהל מרכז השירות של עמידר התחייב להמציא למשפחה מסמך המבטיח את זכויותיה בדירה שנרכשה עבורם, ואנו נמשיך לעקוב אחרי המשפחה. מעמידר נמסר בתגובה: "אנו מודעים לקושי שעמו מתמודדת המשפחה ומצרים על אי הנוחות. מיד עם קבלת אישור לרכישת דירת קרקע, פעלנו לאיתור דירה מתאימה, ובתיאום עם הפונה ולאחר אישורה נרכשה עבורה דירה. הפונה חתמה על הסכמתה כבר בפברואר האחרון, בידיעה כי תאריך כניסתה הינו יולי 2019. בעקבות פנייתכם נעשה כל מאמץ כדי להקדים את תאריך המעבר לדירה".