מובילת המאבק בעד גירוש המסתננים מדרום ת"א, שפי פז, נעצרה היום (שני) בעקבות חשד שריססה כתובות גרפיטי על קיר באזור נווה שאנן. בידיי המשטרה נמצא סרטון ובו מתועד המעשה, אולם מקורביה של שפי טוענים כי מדובר באישה שזהה לה ולא בה, והיא מסרבת לחתום על צו הרחקה מנווה שאנן. 



בסרטון, שנמצא בידיי המשטרה, מתועדת ככל הנראה שפי פז ביחד עם אישה אחרת, כשהן מרססות את הכתובות בעיר. פז נמצאת בתחנת המשטרה שרת בת"א ומכחישה את הטענות נגדה.



מטה מאבק של תושבי דרום תל אביב אמרו כי "כרגיל, בזמן שדרום תל אביב בוערת ומסתננים אלימים הופכים את רחובותיה לשדה מלחמה אשר אזרחי ישראל מפחדים להלך בו, מוצאת המשטרה להיטפל דווקא לשפי פז ולפעילי השכונות ולעצור אותן בעבור עבירה שלא מצדיקה מעצר בשום מקום אחר במדינת ישראל. המעצר הזה הוא שערורייה, ומשטרת ישראל שמה את עצמה שוב ללעג ומוכיחה שלא אכיפת החוק ובטחון אזרחי ישראל בראש מעייניה, אלא השתקת המחאה הלגיטימית של תושבי דרום תל אביב שבסך הכל נאבקים על ביטחונם האישי ועל החזרת השקט לרחובות דרום תל אביב".
 

סנגורה של פז, עו"ד איתמר ברקאי, אמר כי "משטרת ישראל, שאינה מסוגלת להתמודד עם מסתננים לא חוקיים, סימנה לעצמה מטרה: תושבי השכונות. באופן שערורייתי פועלת המשטרה, ובראשה תחנת שר"ת, לדיכויים של תושבי השכונות אשר אינם מוכנים לקבל את ההפקרות בכל הנוגע להתמודדות הממשלה עם סוגיית המסתננים, ובכל הנוגע להיעדר אכיפת הדין על המסתננים על ידי המשטרה. מיום ליום נראה כי ההתנהלות של המדינה מקצינה והופכת לרדיפה של ממש של הקורבנות האמיתיים, תושבי השכונות, אלו אשר הופקרו לגורלם. הכל בחסות, בשיתוף פעולה ואף ביוזמה של המשטרה, שאמורה להגן עליהם. נראה שכל האמצעים כשרים."

זו לא הפעם הראשונה ששפי פז נעצרת. בחודש יוני נעצרה מובילת המאבק לגירוש המסתננים במהלך הפגנה, כאשר מספר שוטרים הרימו אותה אל עבר ניידת המשטרה. פז נעצרה גם ארבעה חודשים לפני כן בגין הפרת הסדר הציבורי ואי ציות להוראת שוטר.