יו״ר הרשות הפלסטינית, אבו מאזן, מתח ביקורת על הנפת דגל פלסטין בלב תל אביב במהלך ההפגנה נגד חוק הלאום. בדברים שאמר בפגישה שערך עם עיתונאים ערבים מישראל, אמר אבו מאזן כי "זה כמו להכניס אצבע בעין. אנחנו תומכים בשיוויון לאזרחים הפלסטינים בישראל וקוראים לכם לשמור על האזרחות הישראלית שלכם, ולכן עליכם להתנהג בהתאם ולא להגזים".



"תוכלו להניף את דגלי פלסטין בערים ובכפרים שלכם", אמר אבו מאזן, "אבל להגיע לתל אביב ולהניף את הדגל? זה היה מיותר לחלוטין". אבו מאזן הוסיף כי ועדה מטעם הרשות הפלסטינית פועלת בקרב דעת הקהל בארצות הברית, על מנת לבטל את חוק הלאום. "מדובר בחוק גזעני", הדגיש יו״ר הרשות. "האפרטהייד האחרון היה בדרום אפריקה, וחוק זה מוביל לאפרהטייד". לאחר דבריו, סירב אבו מאזן לענות לשאלות העיתונאים, ונכנס לישיבה סגורה עם ראשי מנגנוני הביטחון ברשות הפלסטינית.





כזכור, בחודש אוגוסט האחרון, במהלך הפגנה של כנגד חוק הלאום בכיכר רבין, הונפו מספר דגלי פלסטין ובמהלך הצעדה אף נשמעו הקריאות "ברוח ובדם נפדה את פלסטין". זאת, על אף שהמארגנים ביקשו מהמפגינים שלא להניף דגלים בהפגנה. רבים מהמפגינים נשאו שלטים עליהם נכתב בין היתר: "חוק הלאום - אפרטהייד", "זה הבית של כולנו", "שוויון לכולם", "מושחתים הביתה", שוויון עכשיו" ו"זכויות לכולם".



ההפגנה גרמה לתגובות סוערות במערכת הפוליטית. ראש הממשלה בנימין נתניהו, שרים וחברי כנסת בליכוד אמרו כי ההפגנה הייתה ההוכחה לנחיצותו של החוק. נתניהו אף כתב בפייסבוק כי "אין עדות טובה יותר לנחיצותו של חוק הלאום. אנו נמשיך להניף את דגל ישראל בגאון ולשיר את התקווה בגאווה גדולה".