נשים שמגיעות לשלוחת לשכת מרשם האוכלוסין של משרד הפנים באור יהודה אינן יכולות לשנות בתעודת הזהות את מצבן המשפחתי וכתובת מגוריהן, בניגוד לגברים המקבלים את השירות בשלוחה. ליאת שטיין־קוטלר, שהגיעה לשלוחת משרד הפנים באור יהודה, נדהמה לשמוע שלא ניתן לבצע את שינוי הרישום במקום ושעליה לנסוע לשם כך לסניף רמת גן. 
“באתר העירייה מופיע הניסוח המפלה בזו הלשון: ‘בקשה לשינוי מצב אישי בספח, על פי הנחיות משרד הפנים – השירות בשלוחה ניתן אך ורק לגברים’”, סיפרה שטיין־קוטלר והציגה תצלום מסך מאתר עיריית אור יהודה.
לדבריה: “הגעתי לשלוחת משרד הפנים באור יהודה ופניתי לפקידה בשלוחה, אך זו אמרה שאין באפשרותה לשנות מצב משפחתי במקום כיוון שהשירות ניתן לגברים בלבד בנימוק שגברים אינם משנים את שם משפחתם”.

הפרסום באתר העירייה

אלא שגם לאחר שהמתלוננת הסבירה לפקידה שגם היא איננה מעוניינת לשנות את שמה, הסירוב נותר בעינו. “גם את כתובת המגורים לא רצו לשנות באופן מיידי בשלוחה, אלא באמצעות דואר ישראל והמתנה של כחודש לספח שנשלח בדואר”, המשיכה שטיין־קוטלר, “עזבתי את המקום והרגשתי אפליה על רקע מגדרי. זה היה מקומם ולא ראוי בשנת 2018 במדינת ישראל”.
מלשכת רשות האוכלוסין וההגירה נמסר: “לרשות האוכלוסין וההגירה אין סניף באור יהודה. כל יחידות הרשות בכלל הערים נותנות שירות לכל האוכלוסייה. יש לבדוק את הנושא מול הרשות המקומית”. מעיריית אור יהודה נמסר בתגובה: “שלוחת משרד הפנים המופעלת בעיר פועלת בהתאם להנחיות המשרד בלבד ובכפוף לסמכויות הניתנות לה”.