הבחירות המקומיות הביאו עמן בשורות גדולות של מהפך עבור תושבי ערים רבות ברחבי הארץ. רבים מהתושבים הביעו את רצונם בשינוי תהומי בעיר, כשבצפון הארץ נדמה כי המהפכים גדולים מבשאר המקומות ברחבי ישראל. הערים קרית שמונה, מעלות, נהריה, בית שאן וטבריה יקבלו החל מהבוקר (רביעי) ראש עיר חדש, שיחליף את הוותיקים. 57 אחוזים מכלל בעלי זכות ההצבעה הלכו להצביע ולהשפיע. 51 אחוזים בבחירות 2013. עלייה של קצת יותר מחמישה אחוזים. כדי לעודד את העלייה הזאת



נתחיל בעיר טבריה, שם היתה מערכת בחירות קשוחה מאוד, שכללה הרבה מאוד השמצות, הפכה בסופו של דבר, בפער ענק, להיות עירו של רון קובי, שהתמודד על ראשות העיר ובשנים האחרונות מתחזק בלוג פעיל שבו הוא מצביע על ליקויי העירייה, ועל הדרכים בהן צריך לשפר את העיר ולהחזיר אליה את הצעירים ואת התקווה של התושבים. קובי, שכונה "טראמפ הטברייני", הביס את יוסי בן דוד, ראש העיר המכהן, וכעת יוכל לייצר את השינוי עליו הוא מדבר. תושב טבריה סיפר: "קובי הפך להיות הקול של העיר, אנשים הלכו לישון והתעוררו עם שידורי הלייב שלו. הוא נכנס לבחירות האלה בידיעה שהוא יכול לנצח". 



ההפסד הצורב בחיפה של יונה יהב לעינת קליש-רותם, לאחר 15 שנות כהונה בתפקיד, הפך להיות יותר מכל דבר הצבעת מחאה על ההתנהלות של השנים האחרונות בעיר. תושבים רבים טוענים כי הסיבה להצבעה היא בעיקר ההרגשה שהעיר לא מתקדמת והטיפול בבעיות הזיהום הקשות, שפוגעות בחיי התושבים ובבריאותם. יהב עצמו הוציא הודעה בה נכתב: "מכבד את החלטת הבוחרים ואכבד את תוצאות הבחירות. חיפה היא מפעל חיי ואני מתפלל שהנהגת העיר החדשה תדע לשמר את מה שהושג פה ב-15 השנים האחרונות".



אבל אם תשאלו את ראש עיריית נהריה, ז'קי סבג, שמסיים את תפקידו לאחר 30 שנים בתפקיד, תושבי העיר לא ממש עשו את מה שהוא ציפה מהם ועל כך בחר להגיד: "אני מחפש את המילה הנכונה. בגדול, לצערי אחרי 30 שנה, הגעתי למסקנה שרוב תושבי נהריה הם כפויי טובה". מרלי עצמו אמר: "הם ניהלו מולי קמפיין מכוער, אבל התושבים נתנו לי את האמון".



עוד תוצאה מרתקת היא של רמי גרינברג, שהדיח בפתח תקווה את יצחק ברוורמן, במה שנחשב לאחת התוצאות המפתיעות ביותר של הבחירות האחרונות. בבית שמש, המקום עם המאבק הכי צמוד בארץ, התברר כי לאחר שכל הקלפיות נספרו, מתוך 43 אלף בעלי זכות הצבעה שהגיעו לממש את זכותם, יש הפרש של 100 קולות בלבד לטובתה של עליזה בלוך על משה אבוטבול, המכהן בתפקידו. כעת נשארו קולות החיילים, האסירים והנכים, כך שרק ביום חמישי אפשר יהיה לדעת מי יהיה ראש העיר של בית שמש. יחד עם זאת, משערים כי הקולות האלה יילכו לטובתה של בלוך והיא צפויה לזכות בתפקיד.