מרוץ "רצים בצבע" של עמותת נט"ל מתקיים היום (שישי) זו השנה השישית. המרוץ נערך בפארק הירקון בתל אביב, בנוכחות יו"ר הוועד המנהל של נט"ל, הרמטכ"ל לשעבר בני גנץ, וראש עיריית תל אביב־יפו רון חולדאי. במרוץ צפויים להשתתף יותר מ־8,000 בני אדם. כל ההכנסות יוקדשו לתמיכה וסיוע נפשי לנפגעי טרור ומלחמה. במהלך 2018 פנו לקו הסיוע של נט"ל יותר מ־5,000 איש, יותר מאלף איש טופלו ביחידה הקלינית ויותר מ־21 אלף נעזרו ביחידה הקהילתית. 

גנץ: "נט"ל נמצאת בקו החזית של הסיוע והתמיכה לאנשים ומשפחות שנפגעו באירועי טרור ומלחמה, ומהווה אחד מעמודי התווך של החברה הישראלית בעשורים האחרונים. אני מזמין לבוא, להזדהות, לרוץ איתנו ולתרום לנט"ל". בנוסף, יתקיים ביום שישי מרוץ "בשביל הבנים הדרוזים", זו השנה השישית. המרוץ נוסד לזכרם של הלוחמים בני העדה הדרוזית שנפלו במערכות ישראל, ביוזמת עמותת "בשביל הבנים". 

המרוץ מתקיים בסמוך ליער לביא, באזור נבי שועייב, המקום הקדוש ביותר לדרוזים. יתקיים גם הפנינג שאליו צפויים להגיע עשרות אלפי מבקרים, שייהנו מאוכל דרוזי מסורתי ומהפעלות ספורטיביות.


תא"ל (במיל') אמל אסעד, יוזם ומייסד פרויקט "בשביל הבנים" וממובילי המחאה הציבורית נגד אפליית העדה הדרוזית בחוק הלאום: "אנו מבקשים לבטא את יסודות אמונתנו בכוחו של החיבור – החיבור בין המתים לחיים, בין אדם לאדם ובין תרבות האחד לתרבות האחר. לתת במה להבנה, להכרה, להזדהות ולהבעת כבוד הדדי בין יושבי הארץ הזאת".

גם השנה נרתמו להפקת האירוע ביחד עם עמותת "בשביל הבנים הדרוזים" שני הארגונים המממנים את השתתפותם של כ-5,000 חיילי צה"ל - ידידי צה"ל בארה"ב ובפנמה (FIDF) ו-"יחד למען החייל".