תושבי ירושלים קמו הבוקר (רביעי) למהפך בתוצאות הבחירות המקומיות, כאשר ברגע האחרון הוכרז כי משה ליאון ניצח, ויהיה ראש העיר הבא. ניר ברקת, ראש העיר היוצא בירך על המהלך בשיחה עם ענת דוידוב וינון מגל ב-103FM, וגם העביר ביקורת על המועמד שהפסיד עופר ברקוביץ'.



"יצא לי לעבוד עם משה לאון בשנים האחרונות, וחד משמעית יש לו את הגישה הנכונה להמשיך להוביל את העיקר קדימה. הוא באמת רוצה לחבר את כלל הציבורים. ליאון היה שותף איתי בקואליציה ובעשייה, ואני יודע מהן עמדותיו. לקראת הבחירות ישבנו יותר לעומק והשתכנעתי שהוא יעשה את העבודה בצורה הטובה ביותר. אני נשאר בעיר ואסייע לו", אמר ברקת. 



למרות שאין לברקת מה לומר על ליאון חוץ ממחמאות, לפני שבועיים נשמע קצת אחרת בריאיון בו אמר: "משה ליאון לא שייך למחנה הלאומי - ודאי כשמדובר על ירושלים. גם דרעי וגם ליברמן תומכים בו וזה אומר משהו לגבי האידיאולוגיה שלו". כעת, ביקש ברקת לשנות את דבריו הקודמים: "לקראת בחירות כולם מחדדים מסרים. בזמנו כשההתמודדות הייתה בין אלקין לבין ליאון - ברור שאלקין שייך יותר למחנה הלאומי ותמכתי באלקין מבין השניים. המסר היה רלוונטי לפער בין אלקין לליאון, אבל אלקין לא זכה ועלינו לסיבוב שני".



"אני חושב שלליאון כישורים ויכולת להוביל את העיר כמנכ"ל, כאיש עסקים מצליח וכמי שהיה שותף איתי בשנים האחרונות לבניית העיר - אין לי ספק שיש לו את הכישורים המתאימים, וגם יחסית לברקוביץ', עמדותיו יותר דומות לשלי ואני מעריך שיעשה עבודה טובה מאוד", הוסיף. 



צריך לחיות פה ביחד
"לפני ואחרי הבחירות יש תהליך של הפנמה וחיים משותפים בעיר שלנו, שהתקדמה מאוד בעשור האחרון. גם הציבור החילוני, גם החרדי וגם הערבי התקדמו, והאתגר הגדול זה להסתכל על המכלול. כולנו מבינים שצריך לחיות פה יחד, ומשה ליאון מחויב לסטטוס קוו. למען האמת, אני לא משוכנע שכך היה עם ברקוביץ'", הודה ברקת. "עכשיו זה זמן להסתכל קדימה ולקרוא לחילונים ולציבור האחר שמרגיש שהפסיד את הבחירות: אנחנו צריכים לעמוד ולייצר חיבור".



לבסוף קרא ברקת לציבור הירושלמי לתת לליאון מאה ימים של חסד, לפחות: "ירושלמים, שימו את החששות בצד ותנו סיכוי גדול לשיתוף פעולה עם משה ליאון. אני משוכנע חד משמעית שזה יצליח. מה שהיה - הוא שיהיה. בירושלים יש מקום לכולם. כמה שיותר מהר נתלכד - ככה יהיה יותר טוב".