אם מי מהמעורבים או החשודים בפרשת הצוללות (תיק 3000) סבר כי הציבור אינו מגלה עניין בפרשה זו, הרי שהוא טועה ובגדול. אומנם רק כ־200 מפגינים הגיעו אמש לכיכר הבימה בתל אביב כדי להפגין במחאה על “השחיתות השלטונית” ונגד הממשלה והעומד בראשה, אבל סקר שנעשה לגבי הפרשה הזו העלה כי כ־90% מהציבור שמעו עליה, 66% מהנשאלים סבורים כי היא חמורה עד חמורה מאוד, ורק 5% סבורים כי הפרשה אינה חמורה. ל־18% אין דעה.
 
מסקר שנעשה עבור ארגון הברית הישראלית, הפועל להכשרת מנהיגות אזרחית ולקידום צדק חברתי ומאבק בשחיתות השלטונית, עולה כי בקרב החילונים והמסורתיים נתפסת הפרשה כחמורה בשיעורים גבוהים יותר (73% ו־67% בהתאמה) מאשר בקרב דתיים וחרדים (45%).

פרסום המלצות המשטרה גרר קמפיין רשת של ארגון הברית הישראלית שקרא להקמת ועדת חקירה ממלכתית. אל הדרישה הצטרפו קולות ציבוריים רבים משמאל ומימין. מהסקר עולה כי 68% מהציבור המודעים לפרשה תומכים בהקמת ועדת חקירה ממלכתית, 15% מתנגדים ו־17% אינם מביעים עמדה. גם כאן קיים פער בין חילונים ומסורתיים, התומכים בהקמת ועדת חקירה – 70%, לבין דתיים וחרדים - 56%. הסקר נערך על ידי חברת סי איי מידע שיווקי בקרב 510 משיבים.


כזכור, המשטרה החליטה להמליץ לפרקליטות להגיש כתבי אישום בגין שוחד, מרמה הפרת אמונים, הלבנת הון ועבירות נוספות נגד שישה מעורבים, בהם בכירים לשעבר במערכת הביטחון ומקורבים מאוד לראש הממשלה, בהם עורך דינו ובן דודו דוד שמרון ומי שהיה ראש לשכתו דוד שרן. בהודעת המשטרה נטען כי שמרון חשוד שהשתמש בקרבתו לראש הממשלה בנימין נתניהו כדי לקדם עסקאות רכישה של צוללות וספינות מהתאגיד הגרמני טיסנקרופ ולגזור עמלה לעצמו. נתניהו אינו חשוד בפרשה זו אולם באופוזיציה ובציבור רבים דורשים לחקור גם אותו באזהרה בטענה כי אם ידע על מעשיהם של מקורביו הרי שהוא חשוד במעורבות בפרשה ואם לא ידע, זהו מחדל שמוכיח כי אינו כשיר להנהיג את המדינה.

"ועדת חקירה ממלכתית הכרחית כדי לדאוג שביטחון ישראל לא ייפול שוב בידי עבריינים, כפי שעולה מהמלצות המשטרה", אומר שי כהן, מנכ"ל הברית הישראלית. "מתוצאות הסקר עולה שגם הציבור לא נותן שיימרחו אותו ומבין שמדובר בפרשה חמורה המסכנת את ביטחון המדינה וחובה לחקור אותה לעומק".