כוחה של הרשת החברתית: שליו לביא בן ה-6 מערד חגג היום (חמישי) את יום הולדתו והזמין 22 ילדים שלומדים איתו בבית הספר לחגוג עמו את המאורע המשמח. אולם,  חוץ מילד אחד שנעתר להזמנה, אף חבר אחר לכיתה לא הגיע לשמוח בשמחתו. אביו, עידן, שראה כי בנו התאכזב ונעצב, העלה פוסט לפייסבוק, ובו כתב כי "כל השבוע שלחנו הזמנות. הודענו בווטסאפ והמורה שלחה הודעה לכולם. מתוך 22 ילדים בכיתה, הגיע ילד אחד. הלב נשבר לראות את המבט שלו". 



הפוסט המרגש הגיע ונגע לליבם של מאות הורים וילדים ברחבי העיר, שתוך שעה הגיעו בהמוניהם כדי לחגוג עם שליו את יום הולדתו. אביו של שליו כתב לאחר סיום המסיבה בחשבונו: "שעה אחת, זה הזמן שלקח למאות הורים וילדים מערד לנהור לביתו של ילד שנשאר לבד ביום ההולדת שלו. שעה אחת, זה כל מה שלקח לתושבי ערד כדי להוכיח שלא משאירים ילד מאחור. שאפו, ערד!




בפוסט נוסף כתב האב: "אין על העם הזה, באמת שאין. באתם בהמוניכם, ועשיתם לילד אחד את יום ההולדת הכי מדהים בעולם. היו פה מאות ילדים. תודה רבה ערד!

מקרה דומה אירע לפני חמישה חודשים, כשנערה בת 12 חגגה את אירוע בת המצווה שלה באחד מאולמות האירועים בעכו, ולמגינת ליבה מעט מוזמנים הגיעו כדי לחגוג עמה ולשמח אותה. אמה של הנערה ראתה כי בתה נעצבה לנוכח מקבץ האורחים הדל ועל כן פרסמה פוסט ברשת החברתית, בו היא מזמינה את כל מי שיכול, לבוא לאירוע כדי לשמח את ביתה.

הפוסט המדובר הגיע לידיעתה של שוטרת מתחנת המשטרה בעכו, ששלחה אל האירוע את משפחתה ובמקביל עדכנה בדבר את ראש משמרת הסיור, שלא היסס לרגע וביקש ממפקד התחנה אישור מיוחד ליוזמה מבורכת, של התייצבות שוטרי הסיור, תוך כדי תפקיד, באירוע.

עם קבלת האישור ארגנו השוטרים את משמרת הסיור ופריסת הניידות בתחנה, באופן המאפשר מבצעית לשחרר מספר שוטרים לאירוע, כך שיוכלו לשמח את הנערה ותוך פרק זמן קצר, הגיעו תשעה שוטרים והפתיעו את הנערה עם כניסתם לאולם ושימחו את ליבה. מפקד התחנה שוחח עם האם והזמין את כל משפחתה לתחנה כדי להעניק לה מתנה מכל שוטרי התחנה.