ברכבת ישראל דחו אתמול את הטענות שהופנו אל החברה בעקבות הפצת סרטון שתיעד מקרה התאבדות בתחנת הרכבת בית יהושע שבשרון, והסבירו כי בחרו להפיץ את הסרטון כדי להבהיר שלא מדובר בתאונת דרכים כפי שפורסם, אלא במעשה אובדני, שפגע בנוסעי הרכבת ועלול היה להסתיים באסון המוני.



גורמים ברכבת ישראל חשפו כי מקרי התאבדות באמצעות פריצה למסילת הרכבת הפכו לאירועים שבשגרה, ורכבת ישראל נאלצת להתמודד מדי חודש עם אירועים מסוג זה. אתמול בבוקר הפיצו ארגוני חירום והצלה הודעה שלפיה הולך רגל נפגע מרכבת ברציף הרכבת בבית יהושע. אנשי הרפואה קבעו את מותו של הגבר, כבן 30, וטיפלו באדם נוסף כבן 40 שנפגע באורח קל עד בינוני כשהראשון עף לעברו.



מתברר כי אותו אדם שמותו נקבע במקום, על פי סרטוני האבטחה של הרכבת ועל פי עדויות שנאספו במקום, שם קץ לחייו. האיש פרץ אל מסילת הרכבת בדיוק ברגע שבו חלפה הרכבת במקום. כתוצאה מהפגיעה הועף האיש לרציף והמשיך בגלישה, תוך שפגע במספר נוסעים שהמתינו לרכבת. שניים מהנוסעים נפצעו, האחד באורח קל והשני באורח בינוני.



ברכבת ישראל החליטו לפרסם את הסרטון, לאחר שווידאו כי אינו מזהה איש מהמעורבים, במטרה להמחיש את חומרת האירוע. גורמים ברכבת ישראל מסרו: "להטיל דופי בחברה על פרסום הסרטון זה הרבה יותר מרשעות. אילו האירוע היה מתרחש ביום ראשון בבוקר, כשהמתחם עמוס לעייפה מנוסעים, היינו נקלעים לאסון המוני ולעשרות קורבנות, ואז איש לא היה מעלה על הדעת למתוח ביקורת.



האדם שהחליט לשים קץ לחייו, עם כל הצער על מצבו, ביצע מעשה אלים, שפגע בנהג הרכבת שנותר בטראומה קשה, בנוסעים ששהו במקום, שחלקם נפגעו פיזית ובאחרים, שלקו בחרדה".



מדוברות רכבת ישראל נמסר: "בשל מורכבות האירוע המצער והחריג, וכן מפל של דיווחים שגויים ודיסאינפורמציה שפורסמו בתקשורת טרם הפצת ההודעה הרשמית מטעם הנהלת הרכבת, הוחלט לצרף את סרטון האירוע, המשקף באופן ברור את פרטי המקרה. רכבת ישראל תמשיך לפעול על פי ערכי השקיפות, ותדווח נאמנה על המציאות, הן ללקוחותיה והן לאמצעי התקשורת”.