תשבור את השוק? לאו דווקא. רשת שופרסל השיקה היום רשת פארם חדשה בשם Be. ברשת מתיימרים להוות אלטרנטיבה משתלמת לצרכנים, אך בפועל המחירים זהים ואף יקרים, בחלק מהמקרים, מהמתחרות. העובדה הזאת לא הפריעה לשר הכלכלה, ח"כ אלי כהן, להשתתף ולשאת דברים באירוע ההשקה שנערך בתל אביב. זאת בניגוד להנחיות היועץ המשפטי לממשלה, המחייבות מתן אישור לחברי כנסת לתת חסותם באירועים מסחריים. הוא הביע תמיכה ברשת המסחרית החדשה והציג אותה כ"אלטרנטיבה למחירים הגבוהים" בתחום הפארם.



"רציתי שתהיה אלטרנטיבה לצרכנים", אמר השר כהן. "קידמנו מספר חוקים להגברת התחרות. אחד מהחוקים היה חוק שקיפות מחירים. בשוק הפארם לא הייתה אלטרנטיבה. שמתי את שוק הטואלטיקה במרכז, כי המחירים בישראל גבוהים. אין סיבה שאנשים ייסעו לפולין לקניות. פעלנו לפתיחת השוק ליבוא מקביל, תוך הבטחה להקלה משר הבריאות, יעקב ליצמן, וכמובן המעבר לתקינה בינלאומית".



השר המשיך והילל את פתיחת הרשת: "היום הכוח נמצא בידיים של הצרכנים. ההתנהלות בעבר למול היבואנים הייתה רופסת והצרכנים הישראלים שילמו את המחיר. היום אנחנו רואים שחקן דומיננטי שנכנס לשוק למטרה אחת: ליצור מחיר הוגן לצרכן. אהיה בכל מקום שבו תהיה פתיחה של רשת חדשה שתיתן בשורה צרכנית. גם חברות ישראליות וגם כאלה שיבואו מחו"ל. יש אלטרנטיבה. הכוח עובר לצרכנים".



הנחיית היועץ המשפטי לממשלה מספר 1.17 קובעת כי "עובד מדינה אשר נתבקש ומעוניין ליתן חסות לגוף חיצוני יפנה לקבלת אישור ממנכ"ל המשרד הממשלתי או מנהל יחידת הסמך בה הוא מועסק". מטעמו של השר כהן נמסר כי לא התקבל אישור להשתתפותו באירוע. עוד נמסר: "אחד מיעדיו המרכזיים של שר הכלכלה מאז כניסתו לתפקיד, הנו פתיחת שווקים ריכוזיים לתחרות ומלחמה ביוקר המחיה. השר מברך על כניסת שחקן נוסף לשוק הטואלטיקה הריכוזי ומצפה לתחרות משמעותית לטובת הצרכן. השר או המשרד אינם נותנים חסות כלשהי אולם יברכו בכל אירוע או צעד שיטיב עם המשק והצרכנים".



היום נפתחו שישה סניפי דגל, מקרית שמונה בצפון ועד אשדוד בדרום. בהנהלת שופרסל מציינים כי מעל 20 אחוז ממכירות הרשת יהיו אונליין. הצרכן יוכל לרכוש את המוצרים במקביל לקנייה מקוונת מאתר שופרסל ותנאי המשלוח יהיו זהים. "נביא את המחיר הכי משתלם ללקוח. אני לא אומר הכי זול - אבל משתלם", אמר מנכ"ל שופרסל, איציק אברכהן.



ברשת Be יימכרו מותגי טיפוח ואיפור שאינם ניתנים להשגה היום בחנויות בישראל, אם כי ניתנים לרכישה אונליין, כגון כמו דה באלם, קטריס, Ofra והמותג המוזל של פלורמר, Prety. בבתי המרקחת צפויים לכבד מרשמים של כל קופות החולים בכל הסניפים.



האם זה ישתלם? שפטו בעצמכם: בחנות הדגל במתחם מידטאון ברחוב מנחם בגין בתל אביב, פחית סימילאק advance plus של 700 גרם מתומחרת ב-69.90 ₪. מטרנה extra care 700 גרם נמכר ב-61.90 ₪. דאודורנט Dove רול-און נמכר ב-22.90 ₪. מייק אפ Double wear nude של אסתי לאודר נמכר במחיר מבצע של 169.90 ₪. משחת החתלה לתינוק של Welda עולה 54.90 ₪.