נציגות ארגון נעמת הפגינו הערב (שלישי) מול מעון ראש הממשלה, במחאה על מקרי הרצח והאלימות האחרונים כלפי נשים: "לא נמתין לעוד וועדות, דורשות תקצוב התכנית למניעת אלימות – ראש הממשלה, ההחלטה בידייך. מדובר במצב חירום שלא ניתן לעבור עליו לסדר היום", אמרו.



לאחר שהקואליציה הפילה את יוזמת האופוזיציה להקים ועדת חקירה פרלמנטרית לנושא, ולאחר שעדיין לא תוקצבה תכנית החירום הלאומית לטיפול באלימות במשפחה ושני מקרי הרצח כנגד נערות ביממה האחרונה, נציגות ארגון נעמת הגיעו להפגין מול מעון ראש הממשלה. יו"ר ארגון נעמת, גליה וולוך התייחסה להבטחת ראש הממשלה לאחר ביקורו במעון שיקום נשים מוכות ביום ראשון השבוע להקים ועדת שרים לנושא הטיפול בגברים אלימים בראשותו, כשכבר ישנה ועדת שרים בראשות השר לביטחון הפנים גלעד ארדן שאישרה תכנית כוללת לטיפול בנושא, אשר אינה מתוקצבת על ידי האוצר.

יו"ר נעמת


בשדולת הנשים בישראל אומרים כי מדובר במצב חירום שלא ניתן לעבור עליו לסדר היום: "אחרי מציאת גופתה של נערה בת 16 בצפון, נודע על מותה של ילדה בת 13 בתל אביב, שגופתה נמצאה בדירה כשעליה סימני אלימות. הגיע הזמן שהממשלה תתגייס למלחמה על חייהן של נשים בישראל". במועצה לשלום הילד הוסיפו: "אי אפשר להשלים עם רצח של ילדים, לא ברחובות ובוודאי שלא בבית שלהם. הגנה על ילדים גם במסגרת המשפחתית וגם בכלל צריכה להיות בראש סדר העדיפויות הלאומי. אנחנו קוראים לממשלה לפעול להקצאת משאבים לאיתור מוקדם של מצוקות וטיפול בהן, למתן הגנה מידית במצבי סכנה, להתראה בזמן אמת על מצבי סיכון".



מיכל פינצ׳וק, מנכ״לית א.ס.ף - ארגון סיוע לפליטים ולמבקשי מקלט בישראל: "אנו אבלים ומבכים את מותה של סילבנה צ׳גה בת ה-13. הכרנו את סילבנה במועדון הנוער של א.ס.ף, שאליו הגיעה, בניסיון למצוא מקום בטוח לגדול בו". עוד אמרה פינצ'וק והדגישה: "יש להעניש את הרוצח בכל חומרת החוק. הרצח של סילבנה יכול היה להימנע אם דלתות לשכות הרווחה היו נפתחות בפני מבקשי מקלט. נשים וילדים מבקשי מקלט לא קבלים את הסיוע שמגיע להם במרכזי אלימות במשפחה, ומשרד הרווחה לא מעביר תקציבים לטיפול ראוי לילדים בסיכון".



במרכז הקהילתי לנשים מהקהילה האריתראית בישראל ניסחו מכתב פומבי לממשלה בו כתבו: "סבלנו רבות במהלך מסע הפליטות וכאן בישראל מאחר ולא קיבלו אותנו כפליטות הופקרנו להתמודד לבדנו. הרבה מהגברים שהגיעו לישראל חוו טראומות רבות וכמונות לא עברו שום תהליך שיקומי, ואם זה לא מספיק גם ממשלת ישראל הפעילה עלינו לחץ כבד מהרגע שהגענו ועשתה כל שביכולתה כדי לגרום לנו להרגיש לא רצויים. אנחנו פונות למשטרת ישראל לעזרה, ופעמים רבות אנו נותרות ללא מענה".