הסיפור הבא הוא כנראה עדות לכוחם העולה של ההורים במערכת החינוך, אבל גם לקושי הגדול של ילדיהם להתמודד עם אירועי אלימות בין כותלי בית הספר.


תלמיד בית ספר יסודי באזור המרכז היה מעורב בשורה של תקריות אלימות. הורים לתלמידים בבית הספר פנו שוב ושוב למערכת אבל היא לא סיפקה להם מענה הולם.



אחרי אירוע אלימות חריג החליטו הורי התלמידים בכיתה שבה לומד התלמיד האלים, להשבית את הלימודים והודיעו כי לא יחזירו את ילדיהם לספסל הלימודים עד שהילד יועבר למוסד אחר. ההורים גם דיווחו כי בעקבות רצף האירועים האלימים התחילו ילדיהם להרטיב בלילה מרוב פחד. "כשהצפנו את הבעיה הזו, הבטיחו לנו שישלחו פסיכולוג לשוחח עם הילדים, אבל זה עדיין לא קרה", סיפרה אחת האמהות.



כשהגיעו שמועות לאוזני הורים מבית ספר אחר שהתלמיד המדובר עתיד להגיע אליהם, הם פתחו בשביתת אזהרה והודיעו: "הילד הזה לא ידרוך כאן". אחת האמהות בבית הספר אמרה: "יש לנו מספיק צרות משלנו, ואנחנו לא צריכים לייבא אלימות מבית ספר אחר".



בסופו של יום הודיעה העירייה כי המעבר של התלמיד לבית הספר השני התבטל, וכעת נשאלת השאלה מה יעלה בגורלו של הילד. האם יחזור לבית הספר הראשון, ששם ההורים מאיימים להשבית את הלימודים אם ישוב, או שיימצא בית ספר שלישי שיסכים לקלוט אותו.



יו"ר פורום "הורים נגד אלימות", לילך קובה, אומרת: "נציג בכיר של העירייה ביקש מנציגי ההורים בבית הספר לתת בו אמון ולסיים את השביתה. הוא התחייב לתת מענה תוך 48 שעות. ההורים ביקשו סיוע מקצועי חיצוני, אולם עד כה לא קיבלו אותו. לדעתי, ההחלטה להעביר את הילד לבית ספר אחר, במקום שתעשה בצורה דיסקרטית, הפכה לשיחת העיר ומר שמועתי עבד שעות נוספות. אני מאמינה שאם היו מתנהלים בשקיפות מול ההורים ומספקים מענה מקצועי להרגעת החששות אפשר היה להגיע לפתרון ראוי".



מהעירייה נמסר: "אנחנו רואים לנגד עינינו את טובתו של כל ילד במערכת העירונית ומקבלים החלטות מקצועיות תוך הסתכלות רחבה על כל השיקולים החינוכיים. החלטות מעין אלה מתקבלות בשיתוף פעולה מלא בין משרד החינוך והנהלת בית הספר ואינן מושפעות מלחצים. החלטות מקצועיות לא תושפענה מאיומי השבתה, וההורים אינם צד בהחלטה אם להכניס או להוציא ילד מבית הספר".



באשר לפסיכולוגית, נמסר בתגובה: "השירות הפסיכולוגי החינוכי בדק את הצרכים שהתעוררו בכיתה ופעל בהתאם לשיקול דעת מקצועי, כדי לתת מענה לסוגיות שהועלו. פסיכולוגית בית הספר מעורבת באופן רציף ואינטנסיבי בכל הקשור לכיתה זו ונותנת מענה ברמה פרטנית ומערכתית".