חמישה שבועות לאחר הבחירות הסוערות לראשות ולמועצת עיריית תל אביב, עדיין אין לראש העירייה רון חולדאי קואליציה המונה רוב של לפחות 16 מקרב 31 חברי המועצה. הקואליציה של חולדאי מונה בינתיים תשעה חברי מועצה בלבד.



בישיבת המועצה החגיגית, שהתקיימה אמש בקומה ה־12 בבניין עיריית תל אביב, נדחתה הצעתו של חולדאי למנות את חבר סיעתו עו"ד דורון ספיר לממלא מקום ראש העיר ויו"ר הוועדה המקומית לתכנון ובנייה.



15 מחברי המועצה תמכו במינויו של עו"ד ספיר, בעוד 15 חברי מועצה נוספים התנגדו למינוי. חבר מועצה נוסף, שלמה מסלאווי מסיעת הגמלאים, לא נכח בישיבה.



בשל התיקו בהצבעה על המינוי, חולדאי עצמו נבחר ליו"ר הזמני של הוועדה לתכנון ובנייה, ועו"ד ספיר יהיה ממלא מקומו. לפני הישיבה העריכו בסביבתו של חולדאי שלנוכח המגעים המתקדמים המתקיימים עם כמה מהסיעות, הן לא יצביעו נגד המינוי היחיד שהובא לישיבת המועצה.



אבל סיעות רוב העיר בראשותו של אסף זמיר, אנחנו העיר בראשות אסף הראל, מרצ בראשות מיטל להבי וש"ס בראשות נתן אלנתן הצביעו כמקשה אחת נגד המינוי.



הראל הבהיר שאין לו שום דבר אישי נגד ספיר, אך בשל פערים עקרוניים בסוגיות של תכנון ובנייה, סיעתו החליטה להתנגד למינוי. "אני מלא הערכה לדורון ספיר, שהוא איש הגון שעשה עבודה נפלאה, אבל עדיין ישנם פערים, כמו עתידה של כיכר אתרים. זה לא עניין אישי, אלא עניין ערכי". זמיר ציין כי רק לאחר שדברים יתנהלו בהסכמה ובהידברות, אפשר יהיה להצביע יחד. עד לישיבת המועצה הבאה, בעוד כחודש, ינסה חולדאי לייצב קואליציה שיהיה לה רוב בקרב חברי המועצה. בינתיים, נחתמו הסכמים קואליציוניים רק עם שתי סיעות יחיד – יש עתיד ויאפא.



בישיבת המועצה החגיגית ציין חולדאי, שהחל את הקדנציה החמישית, כי הפעם נבחרה מועצת עיר "המורכבת מהפסיפס האנושי הכל כך מגוון בתל אביב, שהוא אולי הדבר הרחוק ביותר מ'בועה' ודומה יותר ל'בבואה' של החברה הישראלית. הרכב המועצה היום יותר מגוון ושוויוני מבעבר".



בתוך כך, היום ייכנסו לתפקידיהם ראשי העיריות שנבחרו בסיבוב השני בבחירות לרשויות המקומיות. משה לאון יחל לכהן כראש עיריית ירושלים, כרמל שאמה הכהן כראש עיריית רמת גן ורז קינסטליך כראש עיריית ראשון לציון.