שר התחבורה, ישראל כ"ץ התראיין היום (רביעי) ל-103FM והתייחס לפעילות צה"ל בצפון במסגרת 'מגן צפוני'. "היו שלבים בדרך שעליהם מגיעים ללוחמים שפעלו ציון לשבח. כרגע אנחנו רואים את החלק הגלוי של הדבר הזה. המערכות התחילו לפעול מול עזה מזמן, עד עכשיו חוסלו 17 מנהרות טרור. שילוב של יכולת מבצעית ומודיעין. התחלנו בפעולה שאחריה המנהרות יושמדו. אנחנו לא עוסקים בנתונים האלה, אבל פועלים לאורך כל הגזרה וכל מנהרה שתאותר תטופל. אני משוכנע שבמכלול הדברים שציינתי, בסופו של דבר לא יישארו דברים".


הסרטון מתוך המנהרה


"מלחמת לבנון השנייה יצרה הרתעה מתמשכת", המשיך והוסיף, "החלטה 1701 מאפשרת לכוחות או"ם בלבד להיות בשטח. בכל רגע שישראל התלוננה, האו"ם אמר שאין ראיות לדעתו. כל החלטה אומרת שלא יהיו כוחות מדרום לליטני למעט כוחות יוניפי"ל. החיזבאללה מפר את זה. יש מהמנהרות האלה אפשרות לחדור לישראל לרצוח ולחטוף, אלה מטרות המנהרות. אפשר להראות לאו"ם, לצבא לבנון ויוניפי"ל, את הפרצוף המבוהל של איש החיזבאללה שספג סוג של גז במנהרה ונמלט החוצה. זה היה בשטח ישראל, גם נאספו הוכחות בטרם השמדה". 

תיעוד מעבר מפעל הבלוקים בדרום כפר כילא לאתר חפירת המנהרה. קרדיט: דובר צה"ל
לגבי שפיכת הבטון למנהרה הוסיף השר כ"ץ כי "צה"ל אמר שבתוואי השטח וסוג החומרים כאן, בניגוד לעזה, זאת הדרך לנטרל את המנהרות והאפקט שלהם. כרגע המגמה היא לא לעבור לצד השני, אבל אי אפשר לדעת מה יהיה. חיזבאללה נמצא במירוץ חימוש, מהחל ממלחמת לבנון השנייה ועד היום. כבר שנים ארוכות לא היתה פעולה מונעת לגבי ההצטיידות. דיוק הטילים זאת סכנה חמורה, אנחנו פועלים שנים בנושא, והפעילות הזאת הביאה למצב שכיום האיום הוא פחות בהרבה ממה שהיה אמור להיות". 
"המדיניות הישראלית אפשרה לחיזבאללה להתעצם, וישראל עוסקת במניעה. זאת בעיה של ממשלות ישראל לדורותיהם, יכול להיות שזה צריך להיות אחרת. אנחנו פועלים בצורה מאתגרת, בין גורמים אחרים. אנחנו רואים בזה סכנה, יש סוג של הרתעה ויחסי הכוחות הם ברורים. אם תהיה פגיעה, המכה תהיה על חיזבאללה, מי שמורתע זה קודם כל חיזבאללה. החיזבאללה הוא חלק מהציר השיעי שרוצה להשמיד את ישראל. הוא מורתע, אבל הוא מכין תוכנית לכיבוש הגליל, מכין את הכוח, מכין את הרקטות".

"המנהרות מאותרות ומושמדות", אמר עוד השר כ"ץ, "חיזבאללה השקיע בהן שנים. הוא מובך כרגע, נסראללה בהלם, הוא חשב על הרבה פעילויות. הם לא ידעו שעלינו להם על המנהרות, הם מבינים בתיאוריה. באופן מעשי, הם לא חשבו על המנהרות. הפרצוף הנדהם של איש החיזבאללה, זה מה שהם ידעו. יש כאן פעולה שהיא מאוד חשובה למען תושבי הגליל, למנוע חטיפה. יש בזה חשיבות גדולה מאוד". 
השר כ"ץ התייחס גם להתפטרותו של השר אביגדור ליברמן ואמר ש"זכותו של אדם להתפטר, השאלה מתי, איך ומה. הוא נהג כאן בחוסר אחריות, בשיקולים אלקטורליים. הפעולה הזאת תוכננה קודם, למרות שהוא חלק מהקבינט. הניסיון שלו להציג מצג שווא כאילו היה ויכוח על עזה וכתוצאה מזה הוא התפטר, וכתוצאה מזה נתניהו אחראי על הכסף של עזה, לדעתי הוא שגה כאן, והציבור מבין את זה".