שרת המשפטים, איילת שקד, הוציאה הערב (ראשון) הודעה בשיתוף נשיא המדינה ראובן ריבלין, הקוראת לקטינים וצעירים יוצאי אתיופיה שהורשעו בעבר בפלילים, להגיש בקשה למחיקת ההרשעה בגין עבירות שונות של הפרת הסדר הציבורי עליהן נשפטו.

במסמך שהפיצו משרד המשפטים ומחלקת החנינות, נכתב כי "נשיא המדינה ראובן (רובי) ריבלין ושרת המשפטים איילת שקד יצאו בקריאה מיוחדת לקטינים וצעירים יוצאי אתיופיה, שנשפטו בעבר בגין עבירות של הפרת הסדר הציבורי, להגיש בקשה למחיקת ההרשעה".
עוד נכתב, כי הרקע למחווה המיוחדת הוא ציון שנתיים לפרסום דוח הצוות למיגור הגזענות נגד יוצאי אתיופי (ועדת פלמור). "בדוח נקבע, בין היתר, כי מספר התיקים הפליליים וכתבי האישום נגד יוצאי אתיופיה גבוה באופן משמעותי משיעורים באוכלוסייה", נכתב. "רבים מתיקי החקירה הללו החלו מ"עניין של מה בכך" והסלימו לאירועי אלימות, מעצר ופתיחת תיקים פליליים נגד הצעירים יוצאי העדה".

המחווה מיועדת לקטינים וצעירים יוצאי אתיופיה, שנשפטו בעבר בבית משפט בגין עבירות של הפרת הסדר הציבורי, ביניהן עבירות של העלבת עובד ציבור, הפרעה לעובד ציבור, התקהלות אסורה, התפרעות ועבירות אחרות, אשר בגינן לא הוטל עונש מאסר בפועל.
על מנת לקבל בקשת החנינה, יצטרכו המבקשים להכנס לאתר מחלקת חנינות במשרד המשפטים, להקיש על שירותים ולאחר מכן על הגשת בקשה לחנינה מנשיא המדינה, שם יש לעקוב אחר ההוראות. 

שרת המשפטים איילת שקד צייצה בטוויטר את המסמך והוסיפה: "בבקשה להפיץ למי שרלוונטי".