דרמה בכנסת: במהלך דיון על הקמת יישוב דרוזי, התמוטט היום (רביעי) שר התקשורת איוב קרא, לאחר שחש בכאבים בחזה. למקום הוזעק צוות רפואי של מרפאת הכנסת, וקרא טופל מאחורי הקלעים למעלה מעשר דקות כאשר כל אותו הזמן ראש הממשלה, בנימין נתניהו, נכח במקום. לאחר מכן הוא פונה לבית החולים הדסה עין כרם כשהוא בהכרה מלאה ומצבו יציב. מבית החולים עדכנו כי הבדיקות הרפואיות של השר יצאו תקינות, וכי הוא יושאר להשגחה בבית החולים.

ח"כ דוקטור אחמד טיבי, שטיפל בשר קרא ביחד עם הצוות הרפואי, סיפר: "כשהגעתי אל מאחורי הקלעים השר קרא שכב על הרצפה והיה בהכרה מלאה, הוא סבל מכאבים בחזה השמאלי, למקום הגיעו מיד פרמדיקים, בהם הפרמדיק של ראש הממשלה נתניהו. ביצענו בו אק"ג ודיברנו איתו כדי לשמור על קשר. הדופק והחמצן היו בסדר, הזעקנו ניידת טיפול נמרץ שפינתה את השר במצב יציב לבית חולים". 



חבר הכנסת יהודה גליק, שהיה עד לאירוע סיפר כי "השר עמד מאחורי הקלעים ודיבר, לפתע חש בליבו, שם את ידו על החזה והתמוטט". נמרוד סבח, דוברו של ח"כ דוד אמסלם, שעמד גם הוא ליד קרא בעת שהתמוטט, סיפר ב"החדשות": "זה היה משהו מאוד טראומטי, אני עמדתי חצי מטר לידו וכנראה הוא חש בכאב, הוא שם את ידו על החזה, אמר שכואב לו ונפל. הוא ניסה להיאחז במשהו אך לא הצליח. כולם הבינו שקרה פה משהו לא שגרתי, וזה משהו שקשה לראות במקום כזה". עוד אמר סבח כי "אני מאחל לו החלמה מהירה, הוא איש יקר איש מדהים". 



איוב קרא, צילום: מרק ישראל סלם



השרה לשיוויון חברתי, גילה גמליאל, חברה לצדו של קרא במפלגת הליכוד, צייצה בדף הטוויטר שלה כי היא "המומה לשמוע על התמוטטותו של חברי הטוב השר איוב קרא. מקווה שיתאושש במהרה ויחזור לשרת את עם ישראל".



גם שר הביטחון לשעבר, אביגדור ליברמן, פירסם בדף הטוויטר שלו ציוץ בו איחל החלמה מהירה לשר: "מאחל החלמה מלאה ורפואה שלמה לשר התקשורת, ח"כ איוב קרא". 





בעקבות התמוטטותו של השר המשך סדר היום וכל דיוני המליאה שהיו אמורים להתקיים בוטלו. מדוברות הכנסת נמסר: "השר איוב קרא פונה לפני דקות אחדות לטיפול רפואי בהדסה עין כרם כשהוא בהכרה מלאה, לאחר שחש ברע.  בהסכמה מלאה של נציגי הקואליציה והאופוזיציה הסתיים סדר היום במליאה - כלל החוקים וההצעות לסדר הוסרו מסדר היום". 



כשעה וחצי לפני התמוטטותו של השר קרא, פונה באמבולנס ח"כ רוברט טיבייב (המחנה הציוני) לבית החולים הדסה עין כרם, זאת לאחר שחש ברע בעת שהשתתף בדיוני המליאה. טיבייב הגיע בכוחות עצמו למרפאת הכנסת ומשם הוחלט להעבירו באופן בהול לחדר המיון. טיבייב אמר ל"מעריב": "הרגשתי כאבים בצוואר והיה לי לחץ דם גבוה, אני נמצא כעת בבדיקות והשגחה בחדר המיון ועדיין לא יודע מתי אשתחרר. שמעתי שהביאו לפה את השר קרא, אבל אני עדיין לא יכול ללכת לבקר אותו".