הרב אליהו מירב, אביו החורג של סמל יוסף כהן שנהרג הבוקר (חמישי) בפיגוע הירי בגבעת אסף, סיפר הערב לחדשות עשר על בנו ששירת בגדוד החרדי "נצח יהודה". הרב אמר כי יוסי רצה לשרת בצה"ל למרות היותו בן למשפחה חרדית, וכי בסעודת שבת האחרונה הוא אמר לבני משפחתו כי הוא מודה לאלוהים על כך ש"נתן לו להגן על עם ישראל בגופו". הוא קרא בראיון לאחדות בחברה הישראלית.
"אבל כבד נורא, יוסי היה הבן הצעיר. יוסי, יוסי הנשמה היפה בתורה. הוא עשה שליחות, שלחנו אותו באהבה גדולה", אמר האב. "בשישי האחרון בסעודת שבת יוסי הודה 'אני מודה לקב"ה שיש לי הזכות להגן על עם ישראל'. אלו המלים האחרונות שלו: 'אני מודה לשם שנתן לי להגן על עם ישראל בגופי'. הוא לא ידע מה הוא אמר, עכשיו אנחנו יודעים".
הרב מירב אמר כי הוא תמך בשירותו של יוסף בצבא. "יוסי היה נשמה טהורה, ילד של מסירות נפש", הוסיף. "רק רצה לעזור מאז שהוא היה קטן והשם לקח אותו. צריך המון התחזקות, המון התחזקות. הוא היה ילד קרוב ויקר ואהוב אנחנו היינו גאים בו. הוא היה גאה בנו. שלחנו אותו באהבה. מתוך זכות, כי אנחנו מאמינים שעם ישראל זה עם אחד. אנחנו מאמינים שכולנו מוכרחים לעזור ולתת. על זה גדלנו, גדלנו כך, אני גדלתי בקיבוץ בית אלפא, אלו ערכים נצחיים שלא יזוזו בגלל שום פוליטיקה. חבל שהשכול מחבר בינינו, הלוואי ונזכה שהאהבה תחבר בינינו". 

"שירתי בצה"ל, חזרתי בתשובה אחרי מלחמת יום כיפור", סיפר הרב. "אני כבר 45 שנה חרדי, אני תוצר של משבר בחברה הישראלית החילונית. צר לי על כך, זה לא היה המקרה. אני מבין שכל אחד צריך לחיות באמונתו אבל הכבוד חייב להישמר. מוכרחים לשים סוף לשנאה, אי אפשר כך לחיות, לבנות בית, לבנות מדינה. למה להיפגש בשכול ובצער? בואו ניפגש בשמחות".

"הכאב הוא גדול מאוד, קשה לי לדבר. יוסי היה בחור ישראלי חרדי, לב זהב. לתפארת עם ישראל ממש. הוא רצה להיות רופא שיניים, רצה לגמור את הצבא ולהיות רופא שיניים, ועכשיו הוא למעלה שומר עלינו", סיכם מירב. 

יוסף התייתם מאביו לפני כחמש שנים, ובמהלך שירותו הוגדר כחייל בודד והתגורר בדירת בודדים בירושלים. משפחתו התגוררה בבני ברק עד מות אביו איתן. המשפחה עברה לבית שמש והאם נישאה לרב מירב, טייס קרב שחזר בתשובה. הוא יובא למנוחות מחר בשעה 10:30 בבית העלמין בהר הזיתים בירושלים.