שירה איש-רן, שנפצעה קשה בפיגוע בעפרה לפני כשבוע, יולדה ושכלה את תינוקה עמיעד ישראל ז"ל, דיברה לראשונה הערב (ראשון) במסיבת עיתונאים בית החולים שערי צדק. "לא קל להיות חולה ואין לי מילים לתאר כמה תמיכה נותנים לנו, נפשית ופיזית, ועוד תודה מיוחדת לפרמדיקים. בזכותם אני חיה. כמובן הקדוש ברוך הוא זה מעבר לכל דבר אחר. הנסים והכוחות שאנחנו מקבלים מעם ישראל", אמרה שירה.

"ואם כבר מדברים על מד"א, קיבלתי המון דם בשבוע הזה נזקקתי להרבה מנות דם ואני מרגישה שעם ישראל מחזק אותי נפשית בכל צעד ושעל, גם רוחנית, גם תפילות, אבל גם פיזית כי רוב הדם שזורם עכשיו בעורקיי הוא לא שלי", הוסיפה. היא הודתה לפרמדיק שטיפל בה בזירת הפיגוע ובכתה.

בעלה, עמיחי איש-רן, אמר: "קודם כל להגיד תודה לקדוש ברוך הוא שעשה לנו נסים. עברו לי שלושה כדורים ברגל ובע"ה עוד אוכל ללכת. תודה להורים שלנו, למשפחות שלנו שמלווים אותנו בנתינה עצומה כל הזמן. לצוות בית החולים, שלא רק מקצועיים ברמות אלא גם אנושיים מבינים, אפילו בכו איתנו, אם זה הרופאים האחיות העובדות הסוציאליות".

עמיחי ושירה איש-רן. צילום: יונתן זינדל, פלאש 90
עמיחי ושירה איש-רן. צילום: יונתן זינדל, פלאש 90


"כמוהם הפרמדיקים שהצילו את חייה של שירה בשניות הקריטיות, ולכל עם ישראל שאיזה כיף להיות חלק מעם כזה שכל הזמן שולחים הודעות ביקורים, פרחים, אוכל לשבת, ממתקים", הוסיף. "זה משהו שהתינוק שלנו הצליח לעשות בשלושה ימים קצרים שהוא חי - פשוט איחד אותנו, משהו שאנשים לא מסוגלים לעשות בחיים שלמים".
   
מוקדם יותר אמר הרופא שטיפל בשירה: "המצב של שירה איש רן התייצב והיא כבר לא בסכנת חיים. עדיין דרכה ארוכה, מיועדת לעוד ניתוחים ושיקום ארוך. רוצה להדגיש שהצלת חייה נזקף אך ורק לפעולתם של הפרמדיקים, התגובה המהירה שלהם, אחרת לא הייתה נשארת בחיים".
 
"תהליך השיקום יהיה ארוך, אבל היא מאוד חיובית ומעודדת וחזקה בנפשה ואני מצפה שהשיקום הזה יהיה מוצלח והיא תשתקם במהרה", הוסיף. "השאלה שהטרידה אותה ביותר שהיא הפנתה לרופאים הגינקולוגיים הוא אם תוכל עוד ללדת ואני מעריך שלא תהיה לכך השפעה". 

 הטרמפיאדה בצומת עפרה שבה אירע הפיגוע. צילום: TPS
הטרמפיאדה בצומת עפרה שבה אירע הפיגוע. צילום: TPS