השירותים הווטרינרים במשרד החקלאות בשיתוף בית החולים הווטרינרי של האוניברסיטה העברית חברו בפרויקט ייחודי שייתן מענה למאות כלבים וחתולים שננטשים מדי שנה וזקוקים לטיפול רפואי. הפרויקט יתוקצב בסך של ארבעה מיליון ש"ח, כך ש-2 מיליון ש"ח הוקצו על ידי משרד החקלאות ו-2 מיליון ש"ח נוספים הוקצו על ידי בית החולים הווטרינרי. הפרויקט החדש יסבסד באופן משמעותי את עלויות הטיפולים הרפואיים של בעלי החיים שנותרו עזובים, ובכך אמור לצמצם באופן משמעותי את צער בעלי החיים.

במסגרת הפרויקט החדש, משרד החקלאות ישתתף בסבסוד עלות הטיפול בבעלי החיים שיובאו לבית החולים על ידי הרשויות המקומיות או העמותות לסיוע לבעלי החיים ובמשרד החקלאות מסבירים: "השתתפות של משרד החקלאות ובית החולים הווטרינרי תאפשר לפתוח אפשרות זו עבור מספר רב יותר של רשויות שעד כה לא יכלו לתקצב טיפולים מעין אלו.

במידה ורשות שתושביה שייכים למעמד סוציו-אקונומי נמוך, תביא בעל חיים הזקוק לטיפול, עלות ההשתתפות עצמית שלה תהא בסך 150 ש"ח בלבד, בעוד שמשרד החקלאות ובית החולים הווטרינרי ישלמו 600 ש"ח כל אחד עבור הטיפול. אם מדובר ברשות מקומית שתושביה מהמעמד הגבוה, עלות הטיפול תעמוד על סך של 350 ש"ח, בעוד שמשרד החקלאות ובית החולים הווטרינרי יתקצבו 500 ש"ח נוספים, כל אחד".
לצד זאת, יציע הפרויקט גם טיפולים ארוכים יותר הכרוכים בעלויות נוספות, ובהתאם לכך גם הסבסוד שניתן על ידי משרד החקלאות ובית החולים הווטרינרי. "התוצאה הסופית תביא לצמצום התמותה בקרב בעלי חיים עזובים ולשפר באופן מהותי את רווחת בעלי החיים והתושבים", מבטיח שר החקלאות ויו"ר מפלגת אורי אריאל.

"אנו ממשיכים לפעול לטובת רווחת בעלי החיים. בנוסף לשירות לאומי בכלביות, קמפיין 'אמץ כלב' ובהמשך לתוכנית 'חבר כלבבי' בה סטודנטים ישמשו כבתי אמנה לכלבים יזמנו פרויקט לטיפול לבעלי חיים עזובים על מנת לדאוג ולשפר את רווחתם. אנו לוקחים אחריות על נטישת כלבים ונקצה תקציבים רבים לעניין. דאגה לרווחת בעלי החיים היא מצווה מן התורה ואנו ממשיכים ליזום ולקחת אחריות".