חברת הכנסת מטעם מפלגת בל"ד, חנין זועבי, צייצה היום (רביעי) בדף הטוויטר שלה אמירה ביקורתית וקשה כלפי הצעת החוק לגירוש משפחות מחבלים מהארץ, שעברה היום במליאת הכנסת בקריאה טרומית. בתגובה לכף כינתה זועבי את המחבלים כ"לוחמי חופש פלסטינים" וגינתה את הצעת החוק כ"פשע מלחמה ועבירה מוסרית", כמו כן זועבי התייחסה לחברי הממשלה השונים כ"הפושעים האמתיים" בנושא. 



"ענישה קולקטיבית של בני משפחה של לוחמי חופש פלסטינים, עם או בלי הליך משפטי, מהווה פשע מלחמה כמו גם עבירה מוסרית. האג ממתין, ואנחנו צריכים לעשות הכל על מנת שהפושעים האמיתיים יועמדו לדין", צייצה זועבי. 



ח"כ רוברט אילטוב הגיב לציוץ של חנין זועבי, ואמר כי "זועבי היא בוגדת מהזן הנחות ביותר. בשם הדמוקרטיה וחופש הביטוי היא תוקפת פעם אחר פעם את מדינת ישראל וחיילי צה״ל, שמגנים עליה ביום ובלילה. אני חושב שאם חנין זועבי לא אוהבת את החוקים שמעבירה כנסת ישראל, היא חייבת למלא את חובתה כפלסטינית ולעבור לפרלמנט ברמאללה - שם מקומה הטבעי".



כזכור, החוק עבר למרות הביקורת החד־משמעית מצד היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט ומערכת הביטחון,  ואושר ברוב של 69 תומכים מול 38 מתנגדים. החוק עבר גם בעזרת תמיכה של סיעות האופוזיציה יש עתיד וישראל ביתנו, שחבריה הצביעו בעד ההצעה.



כמו כן, אושר במליאה בקריאה טרומית לאחר מכן החוק שיזמו ח"כ בצלאל סמוטריץ' וח"כ יואב קיש, המכונה 'חוק ההסדרה 2'. החוק, מעגן בחקיקה את מעמדם המיוחד של המאחזים והשכונות בהתנחלויות, שמוגדרים בהצעה יישובים ביהודה ושומרון הנמצאים על אדמות מדינה. במקרים רבים מדובר במקומות שבהם יש מחלוקת לגבי מעמד הקרקע לנוכח רישום בעלות פלסטינית. גם חוק זה זכה לתמיכה של חברי סיעת ישראל ביתנו מהאופוזיציה.



שר התיירות, יריב לוין, אמר במהלך הדיון על החוק לגירוש משפחות במליאת הכנסת: "אם למשפחות האלה יהיה ברור שיש מחיר כבד שהן תשלמנה, יש בהחלט סיכוי שאנו נייצר הרתעה יותר משמעותית ונשנה את המשוואה הזאת. אנו נמצאים היום במסלול שמול המשפחות עובדת רק מערכת של תמריצים, של מתן כספים וכבוד. מול לחץ סביבתי לעשות את הדברים האלה וכנגד הדבר הזה לא עומדת שום הרתעה. כאשר משפחה תדע ששליחת בן המשפחה לבצע פיגוע היא לא דבר שיעלה במחיר לאותו רוצח אלא יקרין על המשפחה כולה יהיו קולות בכל משפחה שיתריעו אפילו בפני גורמיה ביטחון שלנו על הכוונה הזאת על מנת למנוע גורל של גירוש. אין מדובר בענישה קולקטיבית או בענישה של חפים מפשע".