שלושה נפגעים בממוצע בכל שעה, שבעה ילדים נפגעים בכל יום, 56 הולכי רגל שנפגעים בשבוע - אלה הם נתוני תאונות דרכים בשנת 2018 על פי דוח מיוחד של עמותת אור ירוק המנתח את נתוני הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה. נתוני תאונות הדרכים (נכון לשבוע האחרון של דצמבר), מראים כי 315 בני אדם נהרגו השנה בתאונות דרכים לעומת 364 הרוגים בתקופה המקבילה אשתקד - ירידה של 13%. "שנת 2018 מסתיימת עם צמצום במספר ההרוגים בהשוואה לשנה שעברה, נתון שמוכיח כי תאונות דרכים אינן גורל משמיים, אלא מאבק שאפשר להצליח בו", אומר מנכ"ל אור ירוק ארז קיטה.
 
"תוספת ניידות התנועה כפי שהתחייב השר לביטחון הפנים גלעד ארדן, הן הסיבה לצמצום מספר ההרוגים השנה בהשוואה לשנה שעברה", מוסיף קיטה, "זה מוכיח את הטענה שלנו שאפשר לנצח את תאונות הדרכים כל עוד המדינה משקיעה משאבים לטובת הצלת החיים. למרות זאת, 2018 היא עוד שנה שממשלת ישראל נכשלת ביעד שהציבה לעצמה - ירידה אל מתחת ל־300 הרוגים מתאונות דרכים. עוד שנה שלמעלה מ־300 משפחות הצטרפו למשפחת השכול ההולכת ומתרחבת". 

מניתוח הנתונים עולה כי אחת הקבוצות בעלות הסיכון הגבוה ביותר להיפגע בתאונות דרכים היא הולכי הרגל: 56 הולכי רגל נפגעו בכל שבוע בממוצע, שמונה בכל יום. אוכלוסיות נוספות הנמצאות בסיכון גבוה הן ילדים ונהגים צעירים: בממוצע יומי נפגעו בשנת 2018 שבעה ילדים ושבעה נהגים צעירים בתאונת דרכים (על פי נתוני ינואר־אוקטובר של הלמ"ס).


אשר לחומרת הפגיעות, 2018 הייתה שנה קשה לילדים שנפגעו בתאונות דרכים: 31 ילדים (0־14) נהרגו בתאונות, ואחד מכל עשרה הרוגים מתאונות דרכים הוא ילד. כמו כן, 69 צעירים (15־24) קיפחו את חייהם בתאונות דרכים. 

גם קשישים נמצאים בסיכון גבוה להיפגעות בתאונות דרכים: 72 קשישים (65+) נהרגו בתאונות בשנת 2018, ולמעשה כל הרוג רביעי השנה היה אזרח ותיק.
התקווה היא כמובן שבשנת 2019 מספר הנפגעים בתאונות הדרכים יפחת באורח דרסטי. לדברי אמיר זיו־אב, ד"ר להנדסה, חבר הוועד המנהל של הטכניון ובעבר המדען הראשי של משרד התחבורה, יש אפשרות לרדת בשיעור ניכר במספר ההרוגים, גם ללא תוספת תקציב. "אפשר לעשות זאת בכמה מישורים", הוא מסביר. "למשל, להגביל את מהירות הנסיעה בערים - כיום בדרך כלל 50 קמ"ש - ולהורידה ל־30 קמ"ש בכל המקומות היותר צפופים. התועלת מבחינת צמצום כמות התאונות ומבחינת מספר הפצועים וההרוגים, תהיה עצומה".