התקווה היא כמובן שבשנת 2019 מספר הנפגעים בתאונות הדרכים יפחת באורח דרסטי. לדברי אמיר זיו־אב, ד"ר להנדסה, חבר הוועד המנהל של הטכניון ובעבר המדען הראשי של משרד התחבורה, יש אפשרות לרדת בשיעור ניכר במספר ההרוגים, גם ללא תוספת תקציב. "אפשר לעשות זאת בכמה מישורים", הוא מסביר. "למשל, להגביל את מהירות הנסיעה בערים - כיום בדרך כלל 50 קמ"ש - ולהורידה ל־30 קמ"ש בכל המקומות היותר צפופים. התועלת מבחינת צמצום כמות התאונות ומבחינת מספר הפצועים וההרוגים, תהיה עצומה".