על פי החלטת יו"ר מפלגת העבודה, אבי גבאי, ומזכ"ל המפלגה, ערן חרמוני, הפריימריז לקביעת רשימת מועמדי מפלגת העבודה לכנסת ייערכו ב-12 בפברואר, כך נמסר הבוקר (שני) מהמחנה הציוני. כ-60 אלף חברי המפלגה יבחרו את נציגיהם בקלפיות ברחבי הארץ. בסקר ששודר אמש בחברת "החדשות" המחנה הציוני מתרסקת עם 9 מנדטים. 



הפריימריז לרשימת מרצ לכנסת יערכו יומיים לאחר הפריימריז בעבודה ב-14 בפברואר. לראשונה בתולדות מרצ תיבחר הרשימה לכנסת בפריימריז פתוחים, בהם יוכלו להצביע כל מי שיתפקדו עד ה-13 בינואר. מרצ היא המפלגה היחידה שעדיין ניתן להצטרף אליה ולהצביע, לאחר ששאר המפלגות כבר סגרו את המפקד. הדבר משאיר משחק פתוח למתמודדים חדשים, ובמרצ מצפים לאלפי מתפקדים שיצטרפו בשבועיים הקרובים. מי שלא יוכל להתמודד עוד הוא ח"כ מוסי רז משום שכיהן בעבר כמזכ"ל.
 
יו״ר מרצ, ח״כ תמר זנדברג, אמרה: "מול כל הימין החדש יש רק שמאל אחד והוא מרצ. אני קוראת לכל מי שרואה עצמו שותף במאבק אמיתי על השלום והדמוקרטיה, לכל מי שמאס בזגזוגים וגמגומים, להצטרף למרצ, ולכל מי שרוצה לקחת חלק בבניית שמאל גדול להתפקד ולהשפיע״. מי שהחליט להתמודד בפריימריז של מרצ הוא מזכ"ל שלום עכשיו לשעבר, יריב אופנהיימר, שבבחירות הקודמות התמודד בשורות העבודה.

תמר זנדברג. צילום: מרים אלסטר, פלאש 90
תמר זנדברג. צילום: מרים אלסטר, פלאש 90


כזכור, לפני כשבוע פורסם כי הרמטכ"ל לשעבר בני גנץ סירב להצעתו של יושב ראש מפלגת המחנה הציוני, אבי גבאי, לעמוד בראש המפלגה. לפי דיווח בחדשות עשר, גנץ חשש לעמוד בראש המחנה הציוני. כמו כן, בכאן ב' דווח כי שמונה חברים במחנה הציוני בוחנים אפשרות להתפלג מהסיעה ולבנות גוש. עוד נאמר בדיווח כי השמינייה "מנסה לייצר חיבור מהעבודה ומהתנועה של ציפי לבני. 
גבאי הבטיח לשריין לחברי התנועה שישה מקומות ברשימת המחנה הציוני בנוסף לארבעה שריונים השמורים לו כיו"ר המפלגה. חברי כנסת מכהנים במפלגת העבודה חוששים כי לאור הסקרים שאינם מנבאים טובות למפלגה בבחירות הקרובות, הם יתקשו להיבחר שוב. על רקע זה מנסה בעת האחרונה ח"כ יוסי יונה להחתים בכירים במפלגה על עצומה הדורשת מגבאי לבטל את השריונים או להביא אותם לאישור הועידה.