הזרוע הצבאית של חמאס פרסמה הלילה (בין חמישי לשישי) תמונות חדשות של החייל גלעד שליט, בעת שהוחזק בשבי ברצועת עזה. לא ברור מדוע בחר הארגון לפרסם כעת את סדרת התמונות החדשה של גלעד שליט בשבי, אולם על פי הערכות הארגון מעוניין להעביר מסר לישראל, שהוא נכון לבצע עסקת חילופי אסירים, על השבויים והחיילים המוחזקים ברצועת עזה. 



בתמונות נראה שליט כשהוא עם חוטפיו, מצוי ככל הנראה באחד הבתים ברצועת עזה. תמונה אחת שפרסמו בחמאס מדגישה את האיום תחתיו חי שליט כל שנותיו בשבי, כשהוא שורך את נעליו ופעיל חמאס עומד מעליו כשנשקו מכוון על גבו של שליט. בכל התמונות שליט נראה כחוש, חלש ולבן מאד. באחת התמונות נראה שליט כשהוא מחייך. 



שליט עם חוטפיו.



שליט בשבי.



שליט שוחרר מהשבי ב-18 באוקטובר 2011, לאחר חמש שנים וארבעה חודשים בהם הוחזק ברצועת עזה. תמורת שחרורו שוחררו מעל אלף אסירים ביטחוניים, בהם מאות אסירי עולם. בזמן שהוחזק בשבי לא ניתנה לשליט הזכות לביקור של נציגי הצלב האדום. במהלך חטיפתו נלקחו ממנו משקפיו ובמשך השנים בהם הוחזק לא סופקו לו משקפי ראייה על ידי החמאס, אף על פי שזוג משקפיים הועברו בזמנו על ידי הוריו למצרים והובטח שיימסרו לו.



בזמן שהותו בשבי ניסתה משפחתו של שליט להעביר לו מספר מכתבים, באמצעות הצלב האדום. ככל הידוע שליט אכן קיבל מכתב אחד, שהועבר בתיווכו של נשיא צרפת, ניקולא סרקוזי. לאחר ששוחר מהשבי שליט סיפר כי שוביו נתנו לו להקשיב לרדיו ואף לצפות בטלוויזיה, אולם רק בשידורי ספורט וטבע. בראיון שנכפה עליו מיד לאחר שחרורו, לטלוויזיה המצרית, אמר שליט כי שמע על המאבק לשחרורו דרך הטלוויזיה והרדיו. 



שליט בעת שהיה בשבי



שליט כשהוא בשבי.