היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט נפגש היום (שני) בלשכתו במשרד המשפטים עם עורכי דינו של ראש הממשלה, נבות תל-צור ועמית חדד. הפגישה נערכה לבקשתו של תל צור, בעקבות מכתבו אל מנדלבליט שבו הלין על המשך הטיפול בתיקי נתניהו בתקופת הבחירות. היועמ"ש השיב לתל צור כי אין בכוונתו לעצור את התקדמות הטיפול בתיקים אלה בתקופה זו, על פי הנחיית פרקליט המדינה הקובעת כך, אבל ניאות להיפגש עמו.



פרקליטיו של נתניהו ציינו בתום הפגישה כי שופט העליון בדימוס טירקל תומך בעמדתם. צוות הפרקליטים של ראש הממשלה הגיע היום לפגישה עם היועץ המשפטי לממשלה בליווי שני שופטים בכירים בדימוס, השופט עודד מודריק והשופט ספי אלון. אני לא אכנס לתוכן הפגישה. אני רק יכול לומר שאנחנו פועלים להבטיח לראש הממשלה, העומד בפני בחירות, משחק הוגן. בנוסף הוגש ליועץ המשפטי מכתב בחתימת שופט בית המשפט העליון בדימוס יעקב טירקל שתומך אף הוא בעמדתנו", אמרו הפרקליטים.



ממשרד המשפטים נמסר: "במענה לפניות, אנו מעדכנים שנסתיימה פגישתם של היועץ המשפטי לממשלה ופרקליט המדינה עם סנגוריו של ראש הממשלה בה הציגו באריכות טענותיהם בעניין מועד פרסום החלטת היועץ המשפטי לממשלה בתיקי החקירה בעניין ראש הממשלה. הטענות נשמעו ברוב קשב, והדברים יישקלו כמקובל. היועץ המשפטי לממשלה יגבש את עמדתו בימים הקרובים והיא תימסר לסנגורים בהקדם".



בחודש האחרון חוזר ראש הממשלה בנימין נתניהו וטוען כי אין להודיע כי ייערך לו שימוע לפני מועד הבחירות, אם לא יספיק לשטוח את טענותיו בשימוע גם כן לפני הבחירות. מנדלבליט הבהיר כי הפגישה עם תל צור תעסוק אך ורק בנושא זה. על פי ההערכות, הוא אינו צפוי להיעתר לבקשתו של הפרקליט לדחות את ההודעה על עריכת שימוע לנתניהו ובקהילה המשפטית ניכרת הסכמה רחבה שיש להודיע על השימוע אף על פי שמדובר בתקופת בחירות.




בליכוד המשיכו אתמול לתקוף את מנדלבליט בעקבות הראיון שנתן לדנה וייס. יו"ר הקואליציה, ח"כ דודי אמסלם, אמר: "מי אישר לו להתראיין? תראה מה הוא מספר שם, איזה רכילויות. תראה מה קורה שם. גם הוא, גם אלשיך. מנדלבליט החליט להיכנס לדברים ישנים מכיוון שהייתה פה מוטיבציה של מני יצחקי, החבר של סגלוביץ', שהתחבר ללפיד. לך תדע איפה הקשרים פה נעצרים ונגמרים. לכן החקירות בלתי לגיטימיות. יש פה תפירת תיקים לראש הממשלה.



נבות תל צור. קרדיט: פלאש 90



"מתחולל פה מחזה, שאם לא זה היה אמיתי זה היה הצגה ב'הבימה'. כשהתראיינתי בנושא ההמלצות, המפכ"ל אמר שצריך לפתוח נגדי בחקירה והיועמ"ש לא אמר כלום. אחר כך אני מספר שחקרו חבר שלי ואמרו לו שיעזור להם עם אמסלם, אבל הוא עסוק בסיגרים. זה לא נראה חמור יותר מכל חקירות ראש הממשלה? המשטרה עברה על חוק ההמלצות. מנדלבליט - אין לו זמן לכלום. הוא חייב בעוד שבועיים להגיש את ההחלטה בתיקי ראש הממשלה. הדמוקרטיה בהתרסקות", טען אמסלם.



מנגד תקפו באופוזיציה את ראש הממשלה ואת מקורביו בשל התבטאויות נגד היועמ"ש. יו"ר העבודה אבי גבאי: "נתניהו מתיר את דמו של מנדלבליט. זו חצייה של כל הקווים האדומים. ראש ממשלה צריך לעסוק בחיים של הציבור, לא לתקוף את היועמ"ש ובוודאי לא לתקוף עיתונאים על גבי שלטי חוצות".



ח"כ איתן כבל כתב בדף הפייסבוק שלו: "ביבי, תפסיק לאיים. אתה לא מפחיד אף אחד. המתקפה שלך ביממה האחרונה, שנועדה להלך אימים על היועץ המשפטי לממשלה, וקמפיין ההסתה שלך נגד עיתונאים, הניסיונות שלך לשרוף את המועדון בדרך לכתב אישום, הרצון שלך לגרום לקריסת שלטון החוק והעמקת השנאה עד כדי ריסוק החברה בישראל – כל אלה לא יעברו. אנחנו לא ניתן לך".



אתמול דווח בחדשות 12 על תקרית מביכה שאליה נקלע עו"ד נבות תל צור בעקבות פרסומים בפרשה. בתגובה על דברי היועמ"ש בראיון עם דנה וייס התריסו פרקליטיו של נתניהו כי ראש הממשלה לשעבר אהוד אולמרט לא נחקר על קבלת עטי יוקרה מאנשי עסקים. "רוצים להעמיד לדין את ראש הממשלה על סיגרים שקיבל מחבר בעוד שלא פתחו בחקירה נגד ראש הממשלה אולמרט על קבלת אוסף עטי יוקרה שקיבל במתנה מאנשי עסקים בשווי של 1.2 מיליון שקל", נמסר מטעמם. אולמרט זעם על התגובה שנאמרה בשמו של עורך דינו לשעבר (אותו נבות תל צור) והביע את מחאתו בפניו.



בעקבות זאת הודיע תל צור כי החלק הזה בתגובה שפורסמה לא היה על דעתו והבהיר: "בתום משפט שהתנהל בעניין זוכה מר אולמרט בזיכוי מהדהד מאשמה מיותרת זאת".



מטעם משפחת נתניהו נאמר בתגובה כי אין כל מבוכה בצוות פרקליטי ראש הממשלה. "למען הסדר הטוב", נכתב בתגובה, "אין קשר בין ההבהרה שנתן עו"ד תל צור לתגובתנו, ושתיהן נכונות. אולמרט זוכה מאשמת דיווח כוזב למבקר המדינה על שווי אוסף העטים, ולא נחקר על עצם קבלת העטים היקרים כמתנות מאנשי עסקים".



אולמרט עצמו התראיין אתמול בערוץ 12 והתרה בנתניהו שיפסיק להכפיש אותו ואת משפחתו. הוא העריך כי נתניהו מצוי במצוקה קשה וכי הוא לא יהיה ראש הממשלה הבא.