ליאור וגנר בן ה־13, תלמיד כיתה ח' משלומי, יושב בבית במקום ללכת לבית הספר מאז פתיחת שנת הלימודים, בשל מחלוקת של אמו עם משרד החינוך על המוסד שבו ילמד. אמו רבקה סיפרה כי לאחר שבנה נעדר ממספר שיעורים בשנה שעברה הוא קוטלג כתלמיד בעייתי, וועדת ההשמה החליטה להעבירו מבית הספר אורט שלומי שבו למד ללא נוכחותה בדיון.
 
"אמרו שהודיעו לי על הוועדה, אך הם התקשרו אלי 40 דקות קודם. אני לא בעבודה שאני יכולה לקום וללכת. ידעו כמה ימים לפני זה, למה לא פנו אז? החליטו להעביר את ליאור למרות שאסור להם לקיים ועדת השמה ללא נוכחות ההורים", אומרת וגנר. "ביקשתי לערער ואז גיליתי שבאותו התאריך יש לי בדיקת MRI שאני מחכה לה חצי שנה. אמרו לי שזו בעיה שלי וערכו גם את הערעור בלעדי".
 
לדבריה בנה היה בעבר בכיתת מחוננים, והוא תלמיד מצטיין. הבעיות החלו לאחר שביקשה שיתגברו אותו בשיעורים נוספים. "ייתכן שהוא הבריז מכמה שיעורים, אבל זה כי הוא מסיים את החומר ומשעמם לו. מפני שהתלוננתי על התנהלות בית הספר, החליטו שהוא בעייתי ורוצים להעביר אותו לבית ספר מרוחק לכיתה ט' כשהוא אמור להיות בכיתה ח'".
 

ממשרד החינוך נמסר בתגובה: "התהליך נעשה בשיתוף אימו של התלמיד, ובכוונת הצוות המקצועי להמשיך ולשתף פעולה עם האם, כדי למצוא עבורו את המתווה החינוכי הטוב ביותר. בימים הקרובים תיערך פגישה בין כל הגורמים, יחד עם אמו של התלמיד, לשם שיבוצו במסגרת המתאימה ביותר".
 

מהמועצה המקומית שלומי נמסר: "המועצה מלווה את נושא שיבוצו של התלמיד למסגרת חינוך המתאימה לצרכיו, אף כי ההחלטה בדבר שיבוצו לאחר ועדת ערר איננה בידינו אלא בידיהם של הגופים המתאימים במשרד החינוך. על פי בדיקתו של מפקח מחוז צפון במשרד החינוך, הרשות המקומית פעלה בתום לב, ויחד עם בית הספר הקודם וגורמים במשרד החינוך, עשתה כל מאמץ על מנת לסייע לתלמיד במציאת שיבוץ הולם"