דיוני היועמ"ש נחשפים: "הטבות במאות מיליוני שקלים, זה תיק להרשעה בטוחה"



בחדשות ערוץ 13 נחשפו אמש תמלולים מדיונים שקיים היועץ המשפטי לממשלה, אביחי מנדלבליט, על תיקי ראש הממשלה בנימין נתניהו. לפי הדיווח, רוב בכירי הפרקליטות תמכו בהגשת כתבי אישום נגד נתניהו בתיק 2,000, העוסק בקשר בין ראש הממשלה למו"ל ידיעות אחרונות נוני מוזס, ותיק 4,000, הידוע גם כתיק בזק-וואלה. עם זאת, המשנה ליועץ המשפטי לממשלה התנגד לאישום בתיק 2,000.



עו"ד ליאת בן ארי פרקליטת מיסוי וכלכלה אמרה: "תיק 4,000 הוא תיק שוחד מובהק. אין פה בכלל ספק שראש הממשלה ביצע עבירות חמורות במיוחד. הגשנו כתב אישום על מקרים הרבה פחות חמורים. מדובר בהטבות במאות מיליוני שקלים". בכיר בפרקליטות אמר על תיק 4,000: "צריך להגיש פה כתב אישום חד משמעית. זה לא תיק של ספק, זה תיק להרשעה בטוחה".



לכתבה המלאה

מנדלבליט. צילום: מרק ישראל סלם


פוטין השעה את ההסכם עם ארה"ב לפירוק מנשק גרעיני



הנשיא רוסיה  ולדימיר פוטין הודיע היום (שבת) כי הוא משעה את ההסכם לפירוק מנשק גרעיני לטווח בינוני שנחתם עם ארה"ב בשנת 1987. הנשיא ציין כי ארצו תחל לעבוד על ייצורם של טילים חדשים, ביניהם טילים על קוליים. דובר הקרמלין מסר כי פוטין הורה לשר החוץ ושר ההגנה לא לקדם שיחות על פירוק מנשק עם ארצות הברית.



לכתבה המלאה

פוטין וטראמפ. צילום: רויטרס



מגיע לטווח של כ-1,300 ק"מ: איראן השיקה טיל שיוט חדש



איראן הציגה היום טיל שיוט חדש לרגל חגיגות ה-40 למהפכה האיסלאמית. שר ההגנה האיראני, אמיר חתאמי, אמר כי הטיל החדש יכול לנוע בגובה נמוך ומגיע לטווח של כ-1,300 ק"מ, וזמן ההכנה לשיגורו קצר. הטיל החדש משתייך לקבוצת טילי "סומאר" שנחשפו בשנת 2015 ומסוגלים לשאת נשק גרעיני.



בתוך כך, הטלוויזיה הממלכתית באיראן דיווחה כי אדם אחד נהרג וחמישה נוספים נפצעו במתקפה על בסיס של כוחות הבאסיג', מיליציה הפועלת תחת חסותו של המשטר, במחוז בלוצ'סתאן וסיסטאן שבדרום-מזרח המדינה. נכון לעכשיו שום ארגון לא לקח על עצמו את האחריות למתקפה.



לכתבה המלאה

ניסוי טיל בליסטי של איראן. צילום: מסך



מטוסי קרב של צה"ל הוזנקו למטוס שטס בשמי שדרות

זוג מטוסי קרב הוזנקו היום למטוס זעיר לא מזוהה שטס בשמי שדרות ללא תיאום ובניגוד לחוקי התעופה האזרחית במדינת ישראל. לאחר בירור התברר כי מדובר במטוס פרטי ישראלי. המקרה הועבר למשטרת ישראל להמשך טיפול. דובר צה"ל מסר כי יפעל למיגור הסכנה הבטיחותית בטיסה שאינה ע"פ חוקי הטיסה והנהלים במדינת ישראל

שדרות. צילום: עיריית שדרות


גבר בן 40 טבע למוות באזור המרינה באשקלון
גבר כבן 40 טבע אמש למוות באזור המרינה באשקלון. האיש נמשה על ידי השיטור הימי מהים והובא לחבירה עם צוותי מד"א. פרמדיקים של מד"א לא מצאו סימני חיים נאלצו לקבוע את מותו במקום. 

מעט לאחר השעה 15:00 התקבל דיווח מאזרח בחוף הדתיים באשקלון אודות צעיר שנסחף במים ונשקפה סכנה לחייו. צוותי שיטור ימי לכיש שהוזעקו למקום החלו בסריקות אחר הצעיר. לאחר זמן קצר הוא אותר ונמשה אל ספינת המשטרה כשהוא ללא הכרה שם החלו השוטרים בביצוע פעולות החייאה ובמקביל המשיכו בשייט לעבר המרינה שם המתין צוות רפואי של מד"א.

לכתבה המלאה
 
חוף אשקלון. צילום: מיטל שרעבי


הרוג בשריפה שפרצה בתוך פיר מעלית באולם אירועים

אדם נהרג היום ככל הנראה בעקבות שריפה שפרצה במעלית באולם אירועים בראשון לציון. לוחמי האש קיבלו לפנות בוקר דיווח על עשן שמיתמר מאולם אירועים ברחוב דרך המכבים. צוותים שהגיעו למקום החלו בסריקות לאיתור מקור השריפה. לאחר מספר דקות איתרו הלוחמים כי מקור השריפה בתור הפיר של המעלית. תוך כדי פעולות הכיבוי הבחינו באדם השרוע על גג המעלית. לוחמי האש פרצו את הדלת בקומת קרקע ולאחר מכן החלו בחילוץ גופת המנוח. 
 
שריפה. צילום: כבאות והצלה

חברה אמריקאית טוענת: "ג'רי סיינפלד מכר לנו פורשה מזוייפת"


חברה ממנהטן הגישה נגד הקומיקאי האמריקאי והיהודי ג'רי סיינפלד תביעה בטענה לפיה הוא מכר לה מכונית פורשת מזוייפת. בכתב בתביעה נכתב כי הרכב, מדגם  קררה ספידסטאר וינטג' מודל 1968, שנמכר לחברה על ידי הקומיקאי בסכום של כ-1.5 מיליון דולר, "אינו אותנטי".

עורך דינו של סיינפלד אמר כי התביעה כאמור הוגשה על ידי החברה "בקלות דעת ובפזיזות", וכי הוא והקומיקאי יבדקו את הטענות המופנות כלפי סיינפלד ו"ירדו לשורש העניין".

לכתבה המלאה

סיינפלד בהופעה בתל אביב. צילום: סיוון פרג'