עשרות בני אדם הפגינו הערב (שבת) מול ביתה של שרת המשפטים, איילת שקד, בצפון תל אביב, בטענה על חוסר הוגנות בבחינות הלשכה במועדן האחרון, דצמבר 2018. המפגינים מניפים שלטים שעליהם נכתב "דצמבר – 15 אחוזי מעבר – מהנמוכים אי פעם" ו"די להכשלה בכוונה תחילה".



נועה בית יוסף, בת 39 מרמת גן, שנכשלה בבחינה, הסבירה כי "הגענו כדי להציף את העוול שנגרם לנו לאורך תקופה ארוכה. מטרת ההפגנה היא לא קבלת הטבות או הנחות, אלא צדק בלבד. הבחינה לא הייתה הוגנת. ולראייה הפער העצום בין החברה שלימדה אותנו לקראת בחינת ההסכמה לבין התשובות שהועברו בפועל על ידי לשכת עורכי הדין. פער של בין שמונה ל-12 נקודות".



בית יוסף הוסיפה כי "על חלק מהותי מהבחינה מתנוססים פרטינו האישיים מה שמטיל צל כבד על מהימנות הבדיקה. אנחנו מבקשים צדק. לא הנחות ולא הקלות. זאת הפרנסה שלנו, זה העתיד שלנו".



עופר, שהגיע מרחובות כדי לתמוך באשתו, עדי, אף היא נבחנה בסוף השנה האחרונה ונכשלה, סיפר: "הגענו לתמוך במאבק המתמחים נגד המבחנים שנערכו בחוסר הגינות. המבחן היה לא הוגן ומטרתו הייתה להכשיל. המטרה הייתה למנוע מאנשים שלמדו תקופה ארוכה והשקיעו את כל מרצם וכספם להתקבל ללשכת עורכי הדין, כדי למנוע מכמה שיותר להיכנס לתחום ובכך להגן על פרנסתם של עורכי דין ותיקים. הצעד הזה גוזל את לחמם של צעירים שמבקשים להיות עורכי דין. על העניין הזה אנחנו לא מסכימים ולא יכולים לעבור לסדר היום".



שקד. צילום: פלאש 90



הוא ביקש להזכיר כי במבחן האחרון אחוז המעבר עמד על 15 אחוז מהנבחנים, לפני שניתן להם פקטור. עופר התייחס גם לפרשת אפי נוה, ראש הלשכה, ואמר בכעס כי הפרשה "רק חשפה את מה שהמתמחים טוענים כל הזמן, לעניין שחיתויות ודברים שמתנהלים בצורה לא ראויה. עורכי דין אמורים להיות אנשי חוק ולראות את החוק לנגד עיניהם כל היום, והדרך שבה הם מתנהלים צריכה להיות הוגנת והגונה. השרה אמרה שתקים ועדת חקירה כדי לבחון את הסיפור הזה. אנחנו קוראים לה לעמוד במילה שלה".