"התובע איננו יכול לבקר את משפחתו כיום, משום שהוריו ובני דודיו כועסים עליו מאוד, ורוב הסיכויים שירצחו אותו במידה וייפגשו". דברים חריפים אלה נכתבו במסגרת כתב התביעה של אחמד (שם בדוי) נגד רשת הטלוויזיה הקטארית אל־ג'זירה, שהוגש השבוע לבית המשפט המחוזי בירושלים. 
 
אחמד תובע, באמצעות עו"ד ראני רושרוש, סכום של 10 מיליון שקל בגין הנזקים החמורים שנגרמו לו לדבריו. אחמד, תושב אחד הכפרים בנפת שכם, פעל כמשתף פעולה עבור צה"ל והשב"כ. בשנת 2014, החליטה רשת אל־ג'זירה להפיק כתבה על משתפי פעולה פלסטינים. בכתב התביעה נטען: "ביום הצילום הגיעה המראיינת אל המחסום, כאשר התובע היה שם. היא ביקשה ממנו להתראיין לתוכנית. התובע הסכים להתראיין, בתנאי שיטשטשו את תמונתו ויסתירו את זהותו". 
 
אחמד טען כי דרש זאת מפני שידע שייגרם לו נזק בלתי הפיך אם ייחשף שיתוף הפעולה שלו עם השב"כ. לבסוף, כאשר שודרה הכתבה, תמונתו אכן טושטשה, אך שמו המלא פורסם מתחתיה. 
 

בתביעה נטען כי מדובר בכישלון חרוץ של אל־ג'זירה ורשלנות של הרשת והעיתונאים המעורבים בשידור הכתבה. בנוסף, הרשת עברה על חוק השב"כ, הקובע כי המפרסם פרטים על משתף פעולה עם הארגון דינו שלוש שנות מאסר. 
 
התובע פנה לאל־ג'זירה במכתב התראה שבו דרש להסיר את התוכנית מיוטיוב ולקבל פיצויים, אולם ברשת סירבו לפצותו בטענה כי את התוכנית הפיקה חברה חיצונית. 

עו"ד רושרוש. "נזק שאי אפשר לתאר"

 
בכתב התביעה אף נרמז כי ייתכן שאין מדובר ברשלנות ובכשל מקצועי אלא במדיניות אנטי־ישראלית מכוונת של הרשת, כדי להלך אימים על משת"פים פלסטינים.
 
אחמד עצמו אמר ל"מעריב": "כאשר הגעתי למחסום, המתינה לי הכתבת במקום. היא ביקשה לדבר איתי ואמרה 'אנחנו עוזרים לנעשקים. ספר לי את מה שהיית מספר לי בטלפון כשהיית בכלא'. וידאתי שלא יופיעו שמי ותמונתי, ומצאתי את עצמי בתוכנית 'קופסה שחורה', שמדברת על פלסטינים המשתפים פעולה עם ישראל".
 
הוא הוסיף: "הרגשתי כמו במלחמה. חיפשתי אותה בכל מקום, אך לא מצאתי אותה. השתגעתי. הוצא נגדי גזר דין מוות. המשפחה המורחבת שלי ניסתה לפגוע בי בכל דרך אפשרית, שלחו אנשים לפגוע בי פיזית. רק בנס ניצלתי. ניסו לשרוף אותי בתוך הבית". 
 
"היום אני גר ברחוב בגלל הכתבה הזאת. אני מת בכל יום מיליון פעם. גם כאשר אחי ואחייני נפטרו לא הצלחתי ללוות אותם בדרכם האחרונה. הרסו לי את החיים, ואני היום מטופל בטיפול פסיכיאטרי. נאלצתי גם להיפרד מאשתי ומשני ילדי, ואף אחד לא מדבר איתי היום". הוא טוען כי הוא נאלץ לברוח מהכפר בו התגורר, ולבקש מקלט בישראל עקב הסכנה לחייו. לדבריו גם הוריו מתביישים ממעשיו והם התרחקו מכלל השכנים וקרובי המשפחה שלהם. "בהתנהגותה חסרת האחריות של הנתבעת, גרמה לתובע ולבני משפחתו להיות מבודדים, מאוימים, מבויישים ועם הרבה כאב וסבל".

עוד נכתב בתביעה כי כיום אחמד "סובל מנתק גם מבת זוגו, אשר רואה בו אדם בוגד, משתף פעולה, והיא לא רוצה שיתקרב אליה ולא רוצה לגור איתו תחת קורת גג אחת". אחמד מתאר כיצד כל בני משפחתו הפנו לו עורף וכי למרות שהיה בעל אישיות חזקה הוא סובל כיום "מבעיות נפשיות רבות, הפך לשבר כלי ולאדם חלש שניסה להתאבד פעמיים".
 
פרקליטו של התובע עו"ד ראני סוהיל רושרוש: "מדובר במעשה חמור ביותר אשר גרם להרס חייו של התובע, וגרם לו להתנתק מכל מי שהיה סביבו - מהאישה, מהילדים, מהמשפחה ומהחברים. זהו נזק שאי אפשר לתאר". את תגובת אל־ג'זירה לא ניתן היה להשיג.