בעקבות התערבותו של יו"ר ההסתדרות אבי ניסנקורן הושגו היום (רביעי) הבנות ונהגי הקטרים ישובו לעבודה סדירה. סוכם שבסדרת פגישות שתתקיים בשבוע הבא בין הוועד, ההסתדרות והנהלת הרכבת ייפתר נושא השיבוצים והמחלוקות בין הצדדים. נהגי הקטרים מתנגדים להוספת חצי שעת נהיגה. בהנהלת הרכבת טוענים כי הנהגים נוסעים בממוצע כשלוש שעות ושלאור האילוצים הוחלט שיוסיפו עוד חצי שעה. הם הוסיפו כי על פי התקן נהג רכבת אמור לנהוג שש שעות ביום.



שיבושים קשים בתנועת הרכבות נרשמו הבוקר בעקבות הודעתם של 35 נהגי קטר על מחלה. 10 נהגים הודיעו כבר במהלך הלילה כי אין באפשרותם להגיע לעבודה היום ו-15 נהגים נוספים הודיעו בשעות הבוקר על כך שייעדרו. הנהלת רכבת ישראל פרסמה הודעה וקראה הבוקר לוועד העובדים ולנהגי הרכבת "להתעשת, להפגין אחריות, לא לפגוע בשירותי הרכבת ולשוב מיד לעבודה סדירה".

עוד נכתב בהודעה, כי "בעומס הכבד המוטל כיום ממילא על רכבת ישראל הפועלת במלוא כוחה ובתפוסה ממוצעת של 160 אחוז, התנהלות כוחנית ולא ראויה שכזו הינה מיותרת. מוטלת על כתפי ההנהלה והעובדים  אחריות גדולה לנוסעים ואנו מצפים מהנהגים, כמו כלל העובדים, לנהוג במידת האחריות הראויה. אנו עדים הבקר להתנהגות פראית ולא אחראית בהובלת הועד בהצהרות על חולי נהגים ופקחים באופן שפוגע בנוסעים. אנו מצרים על כך וקוראים לועד להתעשת".
 

"מן הראוי שהציבור ידע כי החלטת הוועד נובעת מהחלטת ההנהלה להוסיף פחות מחצי שעת נהיגה בממוצע לנהג מידי יום",  נכתב בהודעת הרכבת. כיום נהג נוהג בממוצע שלוש שעות וחצי לעומת שש השעות המותרות ולאור הצרכים התפעוליים ומצב החברה ינהגו הנהגים כארבע שעות. זאת כאמור בעוד שההסכם הקיבוצי מתיר נהיגה של שש שעות לנהג. בגין תוספת זו ייהנו הנהגים מפרמיית נהיגה פעילה. זהו מהלך נדרש לרכבת בתקופה זו. אנו קוראים לוועד להורות לנהגים לשוב מיד לעבודה ולא לגרום לנוסעים סבל נוסף, בנוסף לצפיפות והמחסור במסילות. רק התנהגות אחראית ושילוב ידיים יאפשרו להתגבר על האתגרים".

בועז הירש, סמנכ"ל נוסעים ברכבת: "משמרות ממוצעת של נהג קטר היא שלוש שעות וחצי, כאשר לפי ההסכמים הקיבוציים הוא יכול לנהוג עד שש שעות. המטרה שלנו הייתה להעלות את הממוצע ב-20 שעות כדי לאפשר עוד רכבות ולהקל על העומס". 

גורם בוועד עובדי הרכבת אמר כי "כבר שנה וחצי שעובדי הרכבת מחפים על התקלות הקשות של המערך, עובדים שעות רבות נוספות כי אין קליטת אנשים, עושים תפקידים רבים נוספים, מנויידים על בסיס יומי כדי "לסגור חורים". העובדים מגלים אחריות ומנהיגות נוכח הכישלונות המלווים את התכנון וההפעלה של הקווים החדשים ובכלל. ההודעה של ההנהלה לא רק שהיא לחלוטין אינה נכונה, היא מקוממת משום שההנהלה יודעת היטב מי נושאים על הגב שלהם את התקלות שלה. ההנהלה כהרגלה "גומלת" לעובדיה המסורים בכך שהיא עושה מהלכים חד צדדיים ופוגעניים ושוב במקום לטפל בבעיות האמיתיות,  מטילה עומסים בלתי סבירים על העובדים - כרגיל בדרכה הדורסנית הייחודית".
 
הגורם המשיך: "זאת אותה הנהלת רכבת שאחראית להפסדים של מיליונים ועדיין לא לוקחת אחריות ובמקום לעשות מה שצריך כדי להבריא את מערך המטענים והחברה כולה היא עסוקה בלהילחם בעובדיה המסורים. בכל מקרה, כדי להבהיר באופן שאינו משתמע לשתי פנים,  משמרת ממוצעת של נהג ברכבת ישראל עומדת על כ 8 שעות עבודה".

להלן רשימת השינויים שחלו בלוח הזמנים של הרכבות בעקבות הודעת נהגי הקטר:
תנועת הרכבות בקו כרמיאל-חוף הכרמל מבוטלת.
הרכבת מבית שאן של 6:01 בוטלה.
הרכבת של 5:49 מבית שמש לנתניה הופעלה מרמלה.
הרכבת של 6:21 מנתניה לבית שמש הופעלה מהרצליה.
הרכבת חיפה מרכז לאשקלון שיצאה 5:04 מחיפה מרכז - הסתיימה בסבידור.
הרכבת של 6:59 בקו רעננה- באר שבע- הופעלה מראש העין.