מזכיר המועצה לביטחון לאומי של איראן, עלי שמחאני, אמר היום כי איראן השיגה 90 אחוזים ממטרותיה בסוריה. "שיעור ההצלחה הגבוה מעיד כי להתקפות הישראליות אין השפעה אסטרטגית", ציין שמחאני בראיון לסוכנות תסנים האיראנית, והדגיש כי "בקרוב יהיה מפנה מבחינת הרתעת ישראל. אם נתניהו יעז לפתוח בכמה חזיתות בו זמנית - הוא יסיים בכך את חייו הפוליטיים. אני לא חושב שהוא יהיה עד כדי כך טיפש".
עוד ציין שמחאני כי יש למדינתו אופציות רבות לנטרול הסנקציות האמריקאיות. "מלבד סגירת מיצרי הורמוז, יש לנו אפשרויות נוספות כדי לעצור את זרימת הנפט אם נאוים". עוד הוסיף: "הממשל האמריקאי חסר 'רצון טוב', אין טעם לקיים שיחות עם אמריקה. לאיראן יש תוכניות שינטרלו את הסנקציות של ארצות הברית נגד ייצוא הנפט שלנו".

לכתבה המלאה

תרגיל של חיל הים האיראני. צילום: AFP


איפא"ק בביקורת חריפה על נתניהו: "עוצמה יהודית - מפלגה גזענית"
 
השדולה הפרו-ישראלית בארצות הברית, איפא"ק, גינתה אמש את מפלגת עוצמה יהודית. ההודעה צירפה אותם לרשימת הארגונים היהודים הדוחים את פעילות מפלגת הימין הקיצוני. בהודעה מטעם השדולה נמסר: "אנו מסכימים עם אנשי הוועדה היהודית-אמריקנית (AJC), יש לנו מדיניות ארוכת שנים שבמסגרתה לא ניפגש עם אנשי המפלגה הגזענית הזו, שראוי לגנותה".
 
מוקדם יותר השבוע, מרכז הבית היהודי אישר את הסכם האיחוד עם מפלגת הימין הקיצוני עוצמה יהודית. ההחלטה התקבלה ברוב של מאות תומכים מול 10 מתנגדים. גם מרכז האיחוד הלאומי אישר את ההסכם. ראש הממשלה בנימין נתניהו התקשר ליו״ר הבית היהודי הרב רפי פרץ וליו"ר האיחוד הלאומי בצלאל סמוטריץ' לאחר האישור, בירך אותם על אישור ההסכם וסיכם איתם על חתימת הסכם עודפים בין הליכוד למפלגת הימין המאוחדת.

לכתבה המלאה

איתמר בן גביר. צילום: מרק ישראל סלם


רצח בשרון: תושב טירה נורה למוות ברכבו, אמו במצב קשה
 
שאדי נאסר, תושב טירה בן 40, נורה היום (שבת) למוות בעירו בעודו יושב ברכבו. הוא פונה לבית החולים מאיר בכפר סבא, שם נאלץ הצוות הרפואי לקבוע את מותו. אמו של הנרצח, שישבה לידו ברכב בעת האירוע, הובאה לבית החולים מאיר כשהיא פצועה באורח קשה עם פציעות בפלג גופה העליון. 
 
מהחקירה עלה כי הנרצח ואמו היו יחד ברכב ברחוב צר בכניסה לבית, כאשר לפתע נפתח לעברם ירי, לא ברור האם מרכב או ממישהו שהגיע רגלית. הרקע לאירוע פלילי. כוחות משטרה הגיעו למקום ונסיבות האירוע נבדקות.

לכתבה המלאה

שאדי נאסר


טראמפ מינה את קלי קראפט לתפקיד שגרירת ארה"ב באו"ם
 
נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ הודיע הלילה כי ימנה את השגרירה האמריקאית בקנדה, קלי קראפט, למחליפתה של ניקי היילי כשגרירה באו"ם.
 
טראמפ הצהיר על המינוי בחשבון הטוויטר שלו ובירך את קראפט על תפקידה החדש. "אני שמח להודיע כי קלי קראפט, שגרירתנו הנוכחית בקנדה, תמונה לשגרירת ארה"ב באו"ם. קלי עשתה עבודה יוצאת מן הכלל בייצוג ארצנו בקנדה ואין לי כל ספק כי תמשיך לייצג את האומה שלנו ברמה הגבוהה ביותר", כתב הנשיא האמריקאי.

לכתבה המלאה

קלי קראפט. צילום: רויטרס

 
ליברמן: "אין שום סיכוי שאצטרף לממשלה בראשות גנץ"
 
שר הביטחון לשעבר, ח"כ אביגדור ליברמן, התייחס היום לאפשרות כי יצטרף לממשלה בראשות יו"ר חוסן לישראל, בני גנץ, וציין כי לא קיים סיכוי שכזה. "תפיסתי הפוכה מכל מה שהם מייצגים. לכן אין שום סיכוי שאני מצטרף לממשלה בראשות בני גנץ, וגם אין סיכוי שהקמת ממשלה שכזו תקרה", אמר ליברמן באירוע שבתרבות בחדרה.
 
יו"ר האופוזיציה, ח"כ שלי יחימוביץ, התייחסה גם היא בשבתרבות ברעננה למפץ הפוליטי בגוש והקמת מפלגת גנץ-לפיד. "לעבודה יש כעת אתגר מורכב. אנחנו שמחים על האופציה הממשית שנפתחה להחליף את ממשלת נתניהו, אבל בו בזמן מודאגים משתיית המנדטים מהמפלגה החשובה שלנו, עתירת הח"כים המצוינים, האידיאולוגיים, ובעלי יכולת הביצוע המוכחת", אמרה יחמוביץ.

לכתבה המלאה

ליברמן. צילום: הדס פארוש, פלאש 90


הסוכנות הבינלאומית לאנרגיה אטומית: "איראן עומדת בכל ההתחייבות בהסכם הגרעין"
 
איראן עומדת בתנאים המרכזיים של הסכם הגרעין משנת 2015, כך נמסר בדוח שפרסמה אמש הסוכנות הבינלאומית לאנרגיה אטומית (סבא"א). מהדוח הרבעוני, שפורסם בסוכנות הידיעות רויטרס, עולה כי העשרת האורניום מתבצעת בהתאם למגבלות שנקבעו לפני ארבע שנים. עוד נמסר כי כמות האורניום המועשר שברשות איראן עומדת בכל התנאים. בארגון ציינו בדוח כי הם מקיימים ביקורים קבועים בכל המקומות הנדרשים. לדבריהם, בחלק מהמקרים מדובר היה בביקורים בהתראה קצרה מאוד.

לכתבה המלאה

הכור בנתנז. צילום: רויטרס