החורף חוזר: לאחר שלושה ימים חמים, שמשיים ונעימים, היום (חמישי) הגיעה לאזורנו מערכת חורפית שתכלול התקררות ניכרת, גשמים מצפון הארץ עד לצפון הנגב, שלג בחרמון וייתכן שגם בפסגות הרי הגולן והגליל, וסכנת שיטפונות במזרח ובדרום. על פי תחזית השירות המטאורולוגי בבית דגן, הגשם שהחל לרדת בצפון יתחזק ויתפשט בהדרגה למרכז הארץ. ברשות הכינרת מברכים על אירוע הגשמים, בתקווה כי המשקעים יוסיפו לעליית מפלס  הכינרת עד מעבר לקו האדום, אליו הגיע המפלס השבוע.


אדם אחד חולץ מרכב ואדם נוסף לכוד ברכב אחר לאחר שהשניים נסחפו בשיטפון בעמק הארזים בירושלים. הלכוד חולץ על ידי לוחמי האש והועבר להמשך בדיקות רפואיות. פעולות מתבצעות כעת על ידי לוחמי האש במטרה לחלץ את הלכוד השני. מסוק הוזנק למקום.
נחל סמך זורם בעוז לכינרת. צילום: יוני דותן, רשות כינרת

מהאדי פארס, בן ה-21 שנתקע על הרכב אמר מבית החולים, כשאחיו מתרגם אותו אמר ב"חדשות 12": "הכל בסדר עכשיו. לא יודע איך הגעתי לסיטואציה הזאת. הייתי קרוב לשעה וחצי על גג הרכב. ירדתי למטה לראות את הנחל, ואז ניסיתי לחצות אותו. המים עלו, ויצאתי מהחלון. השארתי את הטלפון בפנים ולא יכולתי להתקשר. מישהו ראה אותי בפנים. היה קר מאוד, פחד מוות. לא שמעתי את האנשים שצעקו ודיברו איתי בגלל הנחל ואז הרגשתי שהרכב עומד ליפול. הרגשתי שהמים לא עמוקים, ואז ברגע שנכנסתי, הרכב נסחף". 
 
פארס סלחי, אחיו של מהאדי הוסיף: "אני ראיתי אותו כשהגעתי לשם. היה שם שוטר שלא איפשר לי להיכנס לאזור, ואז עשיתי סיבוב מרמות כדי להגיע לשם. למזלנו הצליחו הכוחות, וכל הכבוד להם, להגיע למקום ועזרו לו".

"נמצאים על שפת המים. הכוחות מנסים לבצע חילוץ ומארגנים סירת חילוץ כדי לחלץ את האדם השני. יש חשש שהרכב ידרדר", אמר יוני, אחד המחלצים, בערוץ 12. "יש הפוגה קלה בגשם אך הוא ממשיך לרדת. הנהג על גג הרכב מתקשר עם צוותים שמתקרבים אליו. עובר אורח נוסף גם מתקשר עמו. הוא חילץ את עצמו מהרכב ויושב על הגג. ממתין לחילוץ. הוא נראה חיוני. שולחים אליו גלגל והוא הצליח לתפוס אותו. הוא לובש את גלגל ההצלה, יקפוץ אל המים וכוחות ההצלה ימשכו אותו".


היום צפויים לרדת גשמים לפרקים מצפון הארץ עד לצפון הנגב, מלווים בסופות רעמים יחידות. בחרמון צפוי לרדת שלג. מאתר החרמון נמסר, כי האתר יהיה סגור למבקרים וגולשים עד להודעה חדשה, בשל תחזית מזג האוויר. בשירות המטאורולוגי מזהירים גם מפני סכנת שיטפונות בבקעת הירדן, מדבר יהודה וים המלח.

במקביל, ינשבו רוחות ערות, תחול ירידה במידות החום והן יהיו מתחת לממוצע. מידות החום בתל אביב יגיעו ל-16 מעלות, בירושלים – 12, בחיפה – 15, בבאר שבע – 17 ובאילת – 23.

 זרימת נחל סמך בדרך לכינרת. צילום: חגי לוין, רשות הכינרת
זרימת נחל סמך בדרך לכינרת. צילום: חגי לוין, רשות הכינרת


ביום חמישי יירדו גשמים לפרקים מלווים בסופות רעמים מצפון הארץ עד הנגב וקיים חשש משיטפונות בנחלי הדרום והמזרח. ימשיך להיות סוער, כאשר ינשבו רוחות ערות ובחרמון יירד שלג.

בשעות הערב גם ייתכן שלג בפסגות הרי הגליל והגולן וימשיך להיות קר מהרגיל. ביום שישי המערכת הסוערת תיחלש וייתכנו גשמים מקומיים מצפון הארץ עד לצפון הנגב, ברובם קלים. בשבת המערכת הגשומה שוב צפויה להתחזק, גשמים מקומיים יירדו בצפון הארץ ובמרכזה והטמפרטורות ימשיכו להיות נמוכות מהממוצע לעונה. 
חילוץ מהשיטפון. צילום: דובר כב"ה