נציגתנו בחלל: החללית
תדרוך חדר הבקרה לקראת התמרון
"בראשית" ביצעה הערב (חמישי) תמרון מוצלח, לאחר התקלה שארעה במערכת המחשוב של הכלי החללי מוקדם יותר השבוע. בהודעת Space IL נמסר כי "לאחר השלמת הבדיקות והבחינה של תופעת האתחול במחשב המשימה ויישום מנגנוני ההגנה, בוצע הערב תמרון מוצלח בשעה 21:30". "החללית בדרכה למסלול אליפטי בו הנקודה הרחוקה מכדור הארץ הינה במרחק כ-131,000 ק"מ", נמסר מסוכנות החלל הישראלית, "התמרון בוצע על פי התכנון ובמהלכו הופעל המנוע הראשי של 'בראשית' במשך כ-4 דקות. התמרון הבא צפוי בעוד כשבוע". 

ד"ר עידו ענתבי, מנכ"ל Space IL: "הייתה לנו תקלה ביום שני, כשניסינו לבצע תמרון הגבהת המסלול של החללית. התקלה נגרמה מ"ריסט" שנגרם למחשב. הצוותים עבדו בימים האחרונים כדי לזהות את מקור הגורמים ולראות איך מחסנים את תוכנת בקרת הניווט. ביצענו תמרון מוצלח. אנחנו על מסלול אליפטי שהגובה המירבי שלו  הוא כ-131 אלף ק"מ. הצוותים מתחקרים את הכל והחללית מתפקדת מצוין".
 
עוד נמסר מטעם סוכנות החלל הישראלית, על ידי עפר דורון, מנהל מפעל חלל בתעשייה האווירית: "התופעות בימים האחרונים קטנות. המערכות עובדות בצורה טובה ותקינה. אנו לומדים את התופעות שהיו, ויהיו. זה נורמלי בשיגור של חללית מסוג חדיש. הצלחנו לייצב - ממשיכים האלה, יש שבוע לתמרון הבא, שבמהלכו לא יהיו עדכונים מעניינים, וצוותים ימשיכו להתכונן ולהפיק לקחים. תקופה מעניינת. שמחים שהצליח ואנחנו בדרכנו לירח".
 
עיכוב בתאריך הנחיתה?
ענתבי: "לא. אנחנו למעשה נמשיך להסתובב על האליפסה על האורביט הנוכחי השבוע. יש כמה ימי באפר טובים - מקווה שלא נצטרך אותם".
 
מה המצבים המאתגרים הנוספים שצפויים?
דורון: "השהייה בחלל מאתגרת. יש למעלה מחודש לתמרון שבו נבצע לכידת ירח, שהיא דבר מורכב ומאתגר. נושא התקשורת, מעקב ואיתור החללית בצורה מדויקת הוא גם כן אתגר".
 
כזכור, תמרון החללית הישראלית שהיה אמור להתבצע בקרבת כדור הארץ, באזור ללא תקשורת, בוטל במהלך אחד הלילות בתחילת השבוע, כך דווח על ידי התעשייה האווירית. במהלך קדם התמרון מחשב החללית ביצע אתחול לא רצוני שהביא לביטולו האוטומטי. 

הצוותים ההנדסיים של SpaceIL והתעשייה האווירית ניתחו את הנתונים ולמדו מן התופעה. בשלב זה מערכות החללית פועלות היטב, למעט הבעיה הידועה בעוקבי הכוכבים. למרכז הבקרה יש קשר עם החללית כמתוכנן והיא ממשיכה במסלולה הקודם עד לתמרון הבא, שמועדו טרם ידוע.