המודיעין הסודני מכחיש פגישה עם יוסי כהן: "קמפיין שמועות מתמשך"
 
המודיעין הסודני הכחיש את הדיווח ב"מידל איסט איי", שפורסם לראשונה ב"מעריב", לפיו נערכה פגישה בין ראש המוסד יוסי כהן לעמיתו הסודני סלאח גוש בוועידת מינכן. "עמדת סודן איתנה בכל הקשור לישות הציונית הגוזלת", נאמר בהודעה נדירה של המודיעין הסודני. "סודן מחויבת לעמדה העקרונית כלפי הסוגיה הפלסטינית - שהיא הסוגיה הראשונה והעיקרית של האומה הערבית והאסלאמית".
 
לידיעה המלאה

יוסי כהן ראש המוסד יוסי כהן ראש המוסד (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)


"דוד שרן, ראש לשכת נתניהו לשעבר, העיד נגדו במשטרה בתיק 4,000"
 
מחומר הראיות שבידי הפרקליטות עולה כי דוד שרן, ראש לשכת ראש הממשלה לשעבר, העיד במשטרה כי ראש הממשלה בנימין נתניהו הורה לו לקדם את עסקת בזק-יס ולעזור לבעל השליטה בבזק שאול אלוביץ', כך דווח בחדשות 13. 

לידיעה המלאה

דוד שרן בעת הדיון על הארכת המעצר (צילום: אבשלום ששוני)


ההתדרדרות בין הודו לפקיסטן נמשכת: שישה אזרחים ושני חיילים נהרגו בחילופי אש

העולם צופה בדאגה בהתדרדרות היחסים בין שתי מעצמות הגרעין הודו ופקיסטן, במה שיכול להפוך מסכסוך מקומי בחבל קשמיר למלחמה הרסנית. למרות שפקיסטן השיבה לידי הודו את הטייס שנשבה בעימות האווירי ביניהן ביום חמישי האחרון, היום התחדשו חילופי האש בין המדינות, וכתוצאה מהם נהרגו שישה אזרחים בהפגזות ארטילריות, שלושה מהם הודים ושלושה פקיסטנים, ושני חיילי צבא פקיסטן נהרגו בחילופי אש עם צבא הודו.

לידיעה המלאה

מפגינים בפקיסטן שורפים את דגל הודו (צילום: רויטרס)



גורמים ל-CNN: "קים הגיע לפסגה ללא תוכנית גיבוי והושפל על ידי טראמפ"

מנהיג קוריאה הצפונית קים ג'ונג און, עזב את וייטנאם לאחר כשלון הפסגה עם דונלד טראמפ. גורמים המעורים בפרטים, אשר שוחחו עם רשת CNN טענו כי "הוא הגיע ללא תוכנית גיבוי, מפני שהיה בטוח שייחתם הסכם בתום השיחות - והושפל על ידי הנשיא שלא טרח להגיע לארוחת הצהריים שנקבעה להם". הגורמים, ששמם לא פורסם, הסבירו כי המשלחת הצפון-קוריאנית כולה הגיעה לפסגה ב"ביטחון מלא שיושג בסופה הסכם".

לידיעה המלאה

קים ג'ונג און (צילום: רויטרס)


תומך מוכר של נתניהו בארה"ב: מורשתו זוהמה, הוא צריך ללכת
הפרשן היהודי השמרן, ברט סטיבנס, המוכר באהדתו לראש הממשלה בנימין נתניהו, פרסם מאמר מפתיע בעיתון "הניו יורק טיימס", בו הוא קורא לו להתפטר ועורך השוואה בינו לבין נשיא ארה"ב לשעבר, ריצ'רד ניקסון. ניקסון, כזכור, נאלץ להתפטר מתפקידו בעקבות פרשת "ווטרגייט", ולטענת סטיבנס, התנהלותו של נתניהו מזכירה מאוד את ההתנהלות השערורייתית של הנשיא לשעבר. מדובר במאמר שמגיע מאחד התומכים המובהקים של נתניהו לאורך השנים, ועל כן הוא צפוי לעורר הדים בארה"ב.

לידיעה המלאה

בנימין נתניהו (צילום: מרק ישראל סלם)

 

הכוחות הסורים הדמוקרטים מתקרבים לטיהור כיס ההתנגדות האחרון של דאעש
הכוחות הסורים הדמוקרטיים (SDF), הנתמכים על ידי צבא ארצות הברית, מתקרבים לטיהור סופי של כיס ההתנגדות האחרון של דאעש בסוריה. זאת, לאחר שהתקדמו, תוך קרבות כבדים, קילומטר אל תוך הכפר בגהוז שבמזרח המדינה. הכוחות הכורדים פתחו במבצע בכפר הנצור שעל הגדה המזרחית של נהר הפרת, לאחר שקבוצת האזרחים האחרונה פונתה ממנו, אמר אמש בכיר כורדי. כזכור, המבצע התעכב במשך שבועות בשל פינוי אלפי אזרחים מבארוז.

לידיעה המלאה

לוחמי דאעש שנשבו בידיי הכוחות הסורים הדמוקרטים (צילום: רויטרס)

 
"ההיסטוריה חוזרת על עצמה": הושחתה אנדרטה לזכר בית כנסת שנחרב ע"י נאצים
 
תקרית אנטישמית נוספת בצרפת: אנדרטה לזכר בית כנסת שנחרב על ידי צעירים תומכי היטלר במהלך מלחמת העולם השנייה הושחתה במהלך הלילה בעיר שטרסבורג שבצרפת. זאת, לאחר שרק לפני שבועיים רוססו צלבי קרס על 80 מצבות בבית העלמין היהודי, תקרית שמתווספת לשרשרת אירועים אנטישמיים בצרפת בפרט ובאירופה בכלל.

לידיעה המלאה

אנדרטת בית הכנסת שהושחתה בשטרסבורג (צילום: AFP)
 
השרה שאשא-ביטון: עד שיהיה שימוע לנתניהו - נשב בממשלה
 
שרת הבינוי והשיכון, ד״ר יפעת שאשא ביטון (כולנו), אמרה באירוע שבת תרבות בבאר שבע כי במידה ומפלגת הליכוד תזכה בבחירות, מפלגתה תשב בממשלה בראשות נתניהו עד שייערך לו שימוע. "לא נשתתף בחגיגה ובריקוד על הדם של ראש הממשלה", אמרה. "עמדתנו בנושא ברורה ונאמרה לאורך כל הדרך - אין על מה לדבר עד לאחר שימוע. מעבר לכך, אני בטוחה שראש הממשלה יבחר נכון לאחר השימוע".

לידיעה המלאה

ח"כ יפעת שאשא ביטון (צילום: אסף בר-שי)


בעלה של אחת ההרוגות בצ'ילה: "לא מאמין שהחצי שלי כבה"
מוטי ביטון, שאיבד את אשתו גלילה באסון התהפכות הסירה בצ'ילה בו נפצע בעצמו, כתב בחשבון הפייסבוק שלו לראשונה מאז האסון. "גלילה איננה איתנו", כתב בפוסט הכואב." אכן, טרגדיה איומה בצ'ילה, ואין מילים. לא מאמין שהחצי שלי כבה".