סכסוך העבודה המר בין ועד העובדים להנהלת רכבת ישראל שוב מגיע הבוקר לעיצומים, אבל הפעם, אם להאמין להתחייבות הוועד, הם לא אמורים להשפיע על תנועת רכבות הנוסעים. ניסיון שהתקיים ביום חמישי לפתור את המשבר, שנסוב הפעם סביב תוספת שעות עבודה בסידור עבודה חדש לנהגי הקטרים, הסתיים ללא הסכמות.

וזהו רק אחד מחמישה סכסוכי עבודה פעילים ברכבת, שיחסי העבודה בה נמצאים בשפל של כל הזמנים. פנייה של הוועד נגד ההנהלה לבית הדין האזורי לעבודה בתל אביב שנדונה ביום שישי הסתיימה בהחלטה לדחות את תחילת העבודה לפי הסידור החדש ביומיים - מהיום ליום שלישי הקרוב. 
 
בהנהלת הרכבת הביעו חשש מחידוש השיבושים בתנועת רכבות הנוסעים ביום ראשון העמוס ואמרו לאחר פיצוץ המו"מ עם הוועד: "ההסתדרות ונציגות העובדים חזרו בהן מההסכמות להפעלת לו"ז הנהגים המעודכן. בפועל מדובר בתוספת של כחצי שעה בשבוע לזמן הנהיגה של כל נהג. בתגובה לכך, בהתנהגות פראית של ועד כוחני, באמצעות הנחיה לעובדים לבצע עיצומים סמויים, עלולים להתבטל חלק מרכבות הנוסעים ולפגוע באופן משמעותי בלקוחות".
 
מנגד, בוועד העובדים מאשימים את ההנהלה בשקר לציבור על גבם של עובדי החברה ומדגישים: "לא צפויה פגיעה ברכבות הנוסעים, העיצומים הבוקר הם בין היתר במחלקות מטה, מוסכים, תשתיות והכשרה. כדי להבטיח את הזכויות הבסיסיות של העובדים לא נותרה בידינו ברירה אלא לנקוט צעדים ארגוניים, אבל צעדים אלו לא יפגעו בנוסעים ודברי ההנהלה הם שקריים. כל הנהגים עובדים בין 8 ל־8.5 שעות במשמרת ואין צורך להשלים לאף נהג שעות עבודה. ההנהלה מנסה להשתמש גם בסידורי העבודה כדי לחפות על כישלונותיה".