ראש עיריית טבריה שוב מאוים. בשישי בצהריים שחררו חוקרי מחוז צפון במשטרה בתנאים מגבילים תושב טבריה בן 17.5, לאחר שנעצר כחשוד באיומים על חייו של ראש העירייה רון קובי. קובי אמר היום (ראשון) בתוכניתה של אילה חסון ב-103FM כי הוא אינו פוחד למרות האיומים. "אני לא פוחד. אני מבין את העולם שאני חי בו", ציין קובי. 
 
"אתמול בלילה קיבלתי איומים נוספים באותו סגנון. אמרו לי 'נרצח אותך הלילה'", סיפר, "זה נובע מפחד של הגורמים החרדים במדינה. הם מבינים שטבריה מובילה היום את המאבק להפרדת הדת והמדינה, מאבק בכפייה החרדית וההגמוניה הזאת. צר לי הפוליטיקאים בישראל, שרים חברי כנסת וראשי רשויות הם פחדנים. בגלל זה הגענו לסיטואציה הזו ואנשים מבינים שמה שאנחנו עושים זה נכון".
 
אנשים יכולים לחשוב שונה ממך. לך יש סגנון ייחודי שהביא אותך עד הלום ויש כאלה שפועלים אחרת.
"כשאתה רואה שהפחד משתק את כולם אתה מבין שיש כאן עניין של ויתור".
 
מי הבחור בן ה-17 שנעצר?
"הוא כפוף לאחד הרבנים הקיצוניים".


איך הוא לא פחד לכתוב דבר כזה בפייסבוק? ברור שברגע שאתה מפרסם דברים כאלה ברשת אפשר להגיע אליך תוך פחות משעה.
"זה לא כל כך ברור להם. הם לא כל כך מיומנים. הם לא העפרונות הכי מחודדים בקלמר ויכולים לעשות את הדברים תחת השפעת סמים ואלכוהול".

הם לא מבינים את עוצמת הרשת או שהם לא מבינים גבולות?
"גם וגם. פרסמו מודעה צהובה ואדומה. באחת כתבו 'מחללי השבת מות יומתו' ובצמוד אליה נרשם 'חפשו את רון קובי בטיילת. הוא שם'. מצד שני כשמסתכלים על הרבנים, בתפילות יום השבת הם מדברים בצורה חופשית בידיעה שאין מי שמקליט אותם ואומרים 'צריך להרוג אותו'. הרבנים מחוברים לראשי ארגוני פשע בישראל".

כזכור, מעצרו של הצעיר התאפשר בעקבות תלונה שהגיש קובי בחמישי בערב, לאחר שנחשף לפוסט פייסבוק ובו איומים מפורשים על חייו. החשוד בכתיבת הפוסט אותר בשישי בצהריים בירושלים ונלקח לחקירה, ובסיומה כאמור שוחרר. האירוע הזה מתווסף לברושורים בגנותו של ראש העירייה שנתלו ברחבי טבריה, ככל הנראה מטעם גורמים בציבור החרדי שמוחים על פעילותו הנמרצת של קובי נגד הכפייה הדתית בעיר.
יש לציין כי עוד קודם לאירועים האחרונים, קובי מוכרז על ידי המשטרה כמאוים בדרגה 6, ולפיכך הוא מלווה במאבטח צמוד. קובי נחשב ראש עירייה שנוי במחלוקת, בהיותו חילוני ובשל עמדותיו המוצהרות נגד הכפייה הדתית. לאחרונה הוא אף אישר תחבורה ציבורית בעיר והכריז כי יילחם בקהל החרדי המבקש לכפות את אמונתו על שאר הציבור. 
 

"אני בהחלט מסכימה עם הכוונות של רון קובי", אמרה ל"מעריב" תושבת טבריה, "אבל לא עם הדרך שלו. טבריה היא עיר מדהימה שבשנים האחרונות נמצאת במדרון בגלל ניסיון השתלטות של חרדים שהפכו אותה לעיר ענייה, שהדברים שהיו והיוו מודלים לחיקוי בה בעבר כבר אינם".

"בטבריה אין מסחר ואין תעשייה", הוסיפה התושבת, "כל מה שהיה לטבריה זה המלונאות והפארקים, והכל נכחד. אין גביית ארנונה, אין דברים שיסייעו לטפח ולטפל בעיר. הכוונות שלו בהחלט רציניות - העיר צריכה זעזוע, אבל צריך לעשות את זה בדרך אחרת".