"היא הייתה ילדה של אושר", סיפר אילן באביס, על בתו משי בת השלוש, שנפטרה, לאחר שנחנקה בעת שאכלה נקניקיה בבית סבא וסבתה בדרום תל אביב. משי פונתה אמש על ידי מד"א לבית החולים שיבא בתל השומר במצב אנוש, והרופאים נאלצו לקבוע לאחר ניסיונות החייאה כושלים את מותה.
 
בני הזוג אילן ונינט באביס, כבני 37, הביאו את משי לעולם, לאחר כארבע שנות טיפולי פוריות. "אין כרגע בשביל מה לקום בבוקר", אמר עוד האב. רק לפני שבועיים חגגה משפחת באביס את יום המשפחה בגן הילדים ביחד עם משי. "כשהייתה נכנסת לגן הילדים היו קופצים עליה משמחה. היא הייתה ילדה של אושר", סיפר עוד האב.

לאחר שהתקלחה בבית הסבא והסבתא, שהם ההורים של האם ולהם תשעה נכדים, אכלה משי ארוחת ערב שכללה נקניקיות וצ'יפס ואז נחנקה למוות מאחת מהנקניקיות. "הסבא והסבתא נתנו לה בטוב לב את כל מה שהיא רצתה", הוא סיפר עוד על הטרגדיה הנוראית. הסבא ניסה לבצע בה פעולות החייאה ממושכות, ולמקום הוחש מתנדב של איחוד הצלה וניידת טיפול נמרץ של מד"א.
 

"מצאתי ילדה מחוסרת הכרה וללא נשימה. מיד התחלתי בפעולות החייאה עד להגעת ניידת טיפול נמרץ של מד"א, שהעבירה אותה לבית החולים תוך כדי המשך פעולות החייאה כשמצבה אנוש", סיפר חובש מתנדב באיחוד הצלה, שי פרגון.

בחודש ינואר נחנק למוות תינוק כבן שמונה חודשים, בעת שאכל בפעוטון במודיעין עילית. על פי נתוני ארגון "בטרם" לבטיחות ילדים, משנת 2008 מתו 107 ילדים מחנק ומתחילת 2019 מתו שלושה ילדים בשל חנק. עוד עולה מנתוני "בטרם", כי כ-80% ממקרי התמותה מחנק הם של פעוטות בגילאי 4-0.
 
"חנק הוא אחד הגורמים המרכזיים לתמותת ילדים, בעיקר כאשר מדברים על תינוקות ופעוטות עד גיל 4. הסיבה לכך היא פתח הנשימה של תינוקות ופעוטות,  שהוא צר משמעותית ביחס לזה של מבוגרים", התריעה מנכ"לית ארגון "בטרם", אורלי סילבינגר. לדבריה, גם כישורי ההלעסה של הפעוטות עדיין אינם מפותחים והם עלולים לשאוף אוכל למערכת הנשימה.