מארגני אירוע המידברן הודיעו היום (רביעי) כי העיר הזמנית לא תקום השנה בחודש יוני, כפי שמתקיים מידי שנה בדרום הארץ, זאת כיוון שלא נמצא מקום אפשרי להקמה. בהודעה שפורסמה באתר הרשמי של האירוע נכתב כי במקום האירוע הגדול הרגיל יתקיים "אירוע קהילתי קטן, קצר, מגניב וחמוד ביוני, אירוע שיחזיר לנו את הדגדוגים לאצבעות, את החול לנעליים ואת הפירורים ללב". 



במקביל הודיעו כי הצוות המארגן את האירוע ממשיך לחפש שטח שיאפשר את הקמת העיר. בהודעה פירטו המארגנים את האתגרים המקשים על הוצאת האירוע לפועל - צמצומים בתקציב, החלפת מנכ"לית, ואתגרים פנים ארגוניים. בהודעה מפורט כי מתוך קשיים אלו לא הייתה הצלחה בהנעת האירוע, אך הבטיחו כי בתקופה הקרובה יעבדו מחדש על השינויים וארגונים חשובים לצורך הקמת העיר. 



בארבע השנים האחרונות האירוע הוקם בשטח שדה בוקר, אך בשל תלונות מהתושבים נאלצו למצוא מקום אחר להקמת האירוע. בתקופה האחרונה היה הצוות בקשר עם הצבא על מקום מסוים, אך רק השבוע התברר כי לא ניתן להשתמש בשטח זה. האירוע עצמו לא בוטל השנה באופן סופי - אלא רק יידחה. 
 

ליאת ברוש, משתתפת קבועה במידברן סיפרה ל"מעריב אונליין" על האירוע: "מידברן עבורי זה לא רק אירוע של פעם בשנה. זו קהילה שנכנסה לי ללב. קהילה פעילה מאוד שמייצרת כל השנה אירועים מגוונים. המידברן עצמו הוא הבית שאנחנו בונים במדבר. עובדים לקראתו חודשים רבים בעשיה משותפת, התנדבותית וקהילתית על כל המשתמע מכך.  
 
זו עיר לכל דבר ועניין. ומה שמביאים זה מה שיש. בין אם שירותים ומקלחות, דרך חשמל ומים, כולל דואר, בתים ואמנות. הכוח נבנה מאפס ומפונה לאחר חודש כלא היה".