כוחות משטרה פעלו הערב (שבת) יחד עם כוחות כיבוי והצלה על מנת להוריד בובה של חייל שנתלתה על גג אחד הבתים בשכונה החרדית מאה שערים שבירושלים. לוחמי האש שהגיעו למקום הגיעו אל הבובה באמצעות מנוף כיבוי וחילוץ, והורידו אותה מגג הבית. בזמן שהורידו את הבובה, ספגו הכוחות קריאות נאצה קשות מצד התושבים, ואף הושלכו לעברם חפצים, אולם נוכחות כוחות המשטרה במקום מנעה פגיעה בצוותים. 
 
בובת חייל נתלתה במאה שערים. צילום: דוברות המשטרה
רס"ר זיו, מפקד צוות כבאות והצלה שהוריד את הבובה, מסר כי "נקראנו להוריד מיצג שנאה מאחד הגגות בבניין במאה שערים. הגענו למקום, והבחנו בבובה בדמות חייל צה"ל חרדי, תלויה על כבל חשמל שהיה פרוס מעל אחד הבתים. למרות קריאות נאצה קשות והשלכת חפצים לעברנו, עלינו באמצעות מנוף כיבוי וחילוץ אל הגג, והורדנו את המיצג המבזה הזה".
 
"לצערנו", הוסיף זיו, "אין זו הפעם הראשונה שבה אנחנו נקראים לטפל במקרים כאלו, עצוב וכואב לנו לראות דברים כאלו ומקווים שמקרים אלו המבוצעים ע"י קומץ שלא מייצג בשום מצב את כלל הציבור, לא יקרו בעתיד".
 
מהמשטרה, שפתחה בחקירה לצורך איתור המעורבים במעשה, נמסר כי "משטרת ישראל לא תאפשר כל אירוע שיש בו סממן של פגיעה בלובשי המדים ותפעל בנחישות ובכלל האמצעים לאתר את אלו אשר ידם במעשים אלו".
הבובה שנתלתה במאה שערים. צילום: דוברות כב"א


אין זו הפעם הראשונה שאירועים כאלו קורים בשכונת מאה שערים לפני חג הפורים, כאשר רק בשנה שעברה בחודש מרץ אותרו שתי בובות שנתלו בשכונה והוסרו על ידי המשטרה. מחקירה ראשונית של המקרה הראשון התברר כי הבובה הייתה ספוגה בחומר דליק ככל הנראה במטרה להצית אותה בהמשך. 

אירוע זהה חזר גם בחודש מרץ בשנים 2017 ו-2016. ב-2017 אותרו שלוש בובות בדמות חיילים חרדים תלויות במהלך היום בשלושה מקומות שונים בשכונת מאה שערים בירושלים. בעקבות האירועים נעצרו שני חרדים אשר ניסו לשבש את פעולות ההסרה של הבובות. 
 
בשנת 2016 נתלתה בובה עם סמלים וכומתה של חטיבת הנצחנים, ואזרחים המומים מצאו אותה על כבל חשמל כאילו הוצאה להורג לצד הבובה הייתה כרזת הסתה כנגד חרדים המבקשים לשרת בצבא. "נחלשת? נפלת לצבא?", נכתב בכרזה, "אנא אל תסתובב בשכונתינו עם המדים המאוסים!!!", כך באותיות גדולות ואדומות: "הרחקת החרד"קים היא ערובה היחידה להצלת צאצאינו", נחתמה הכרזה המסיתה. חרד"קים נחשב לביטוי בקרב חרדים המתנגדים לגיוס לצבא המחבר את המילים חרדים וחרקים. 
 
יש לציין כי בחוגים מסוימים בעדה החרדית יש שנוהגים לתלות בפורים בובות של המן הרשע, או של מי שמייצג אותו לכאורה. כך למשל, נצפו בעבר באזור בובות של נשיא איראן לשעבר אחמדיניג'אד. כעת, מי שמוצגים כ"רשעים" הם החיילים החרדים שמתגייסים לצה"ל.

בובה שנתלתה בשנים קודמות. צילום: דוברות המשטרה

בובה שנתלתה בשנים קודמות. צילום: דוברות המשטרה