לאחר שנחשף אתמול בחיפה מקרה נוסף של חשד להתעללות בתינוקת במעון יום בידי מטפלות, הורים שילדיהם נפגעו בעבר מהצוות במעונות מתוסכלים מהמצב וטוענים כי דבר לא השתנה וכי גם עתה, שבוע לפני הבחירות, הנושא לא מעניין את הפוליטיקאים ולא נמצא בראש סדר היום.

ימית אברמוב, אם לתאומים מירושלים שעברו התעללות במשפחתון מידי המטפלת כשהיו בני חצי שנה, אומרת ל"מעריב": "הרבה מפלגות התייחסו לנושא של חינוך מלידה במצע שלהן, אבל אף אחד מהפוליטיקאים לא מדבר על זה. הם מדברים על ביטחון ודיור, ושוב הנושא של הגיל הרך נמצא למטה. לא מבינים שזה העקב אכילס שלנו, שהכוח הכי גדול נמצא אצל ההורים. מה הכי מעניין אותנו? הילדים שלנו, זה תסכול אדיר".
 
מאז המקרה שעברו ילדיה, אברמוב לא מרגישה שחלו שינויים בנושא. "עד סוף השנה עוד נשמע על הרבה מקרים כאלה. לי זה קרה לפני שלוש וחצי שנים ואנחנו באותו המקום - עכשיו יושבת אמא אחרת שבוכה בבית".
 
ימית אברמוב. צילום: באדיבות המשפחה
ימית אברמוב. צילום: באדיבות המשפחה


י', שבתה עברה התעללות לפני כשנתיים וחצי מצד המטפלת במשפחתון כשהייתה בת ארבעה חודשים: "אני מרגישה ששום דבר לא השתנה, תיקים כאלה נסגרים מהר ועדיין אנשים חוששים להתלונן כי המטפלת יכולה לתבוע לשון הרע".


לדברי י', "כל מקרה כזה הוא טריגר בשבילי, אני לא מסוגלת להמשיך לקרוא על המקרים החדשים כי זה מחזיר אותי אחורה. במקרה שלי התיק נסגר ודחו את הערעור שהגשנו. המטפלת מכרה את הבית שבו היה המשפחתון והיא יכולה לפתוח מחדש במקום אחר. היא יכולה לעשות מה שהיא רוצה".

המקרה של המטפלות מחיפה מצטרף לשורת מקרים שבהם מטפלות וסייעות פוגעות בתינוקות ובילדים. לאחרונה אירעו שני מקרים כאלה. לפני כשבועיים הורים בנס ציונה התלוננו על אלימות של הגננת כלפי הילדים ולפני חודש פורסם כי סייעת התעללה בפעוטה בגן ילדים ביישוב במועצה האזורית הגלבוע.