נתניהו סייר אתמול בשוק התקווה בדרום תל אביב ולצד הקריאות "ביבי מלך ישראל" ו"היידה ביבי" הייתה גם תקרית יוצאת דופן כאשר אישה השליכה לעברו עגבנייה. הירק אומנם לא פגע בראש הממשלה, אך מדובר בהחלט במקרה חריג: מאז 1981, אז הושלכה עגבנייה על מועמד המערך שמעון פרס, לא זכור עוד מקרה כזה.

בעקבות התקרית החריגה, עם קבלת הדיווח, בדקו במשטרה את מצלמות האבטחה וזיהו את החשודה. הם הגיעו לביתה בתל אביב ולקחו אותה לחקירה בתחנת המשטרה. לצעירה, ששוחררה לביתה לאחר חקירתה, שאין כל קשר למערכת הבחירות או לקמפיין כלשהו. 
 
בתוך כך, שישה ימים בלבד נותרו עד לבחירות לכנסת ה־21 ומערכת הבחירות מגיעה לנקודת רתיחה. ראש הממשלה בנימין נתניהו הזהיר את בכירי הליכוד ופעיליו מפני הפסד, אם בוחרי המפלגה לא ייצאו בהמוניהם לקלפי. זאת, לדבריו, משום שנשיא המדינה “מחפש תירוץ” להטלת הרכבת הממשלה על בני גנץ. 
 
בכנס בחירות של הליכוד בבת ים אמש אמר נתניהו: “יש לנו היפוך ממה שהיה ב־2015. אז השמאל היה שאנן והימין היה להוט. היום הימין שאנן והשמאל להוט. אנחנו ננצח בבחירות רק אם נצא מהשאננות הזאת. היא קטלנית. כולם יודעים את זה. הסתירו את זה עד היום, אז אני חושף: אנחנו נפסיד בבחירות אם לא נצא בהמונינו לקלפיות”.
 
בערוץ 12 הובאו אתמול ציטוטים מתוכן פגישה לילית שערך שלשום נתניהו עם בכירי מטה הבחירות של מפלגתו, ובה התריע כי  הנשיא, ראובן ריבלין, מתעתד להטיל על גנץ להרכיב ממשלה. “ריבלין רק מחפש תירוץ – פער של שניים, שלושה, ארבעה, חמישה מנדטים – והוא יפיל את זה על גנץ. זה מה שיהיה פה”, טען נתניהו.
 
מלשכתו של ריבלין, המבקר בקנדה, התקבלה תגובה חריפה על דברי נתניהו. “זהו ניסיון נוסף להטיל דופי בשיקול הדעת של נשיא המדינה באשר למימוש סמכותו החוקית”, נאמר בהודעה. “גם הפעם נשוב ונבהיר כי הנשיא יקבל את החלטתו כלשון החוק וכרוחו, כפי שעשו כל נשיאי ישראל בעבר. זהו ניסיון בזוי נוסף לפגוע באמון הציבור בהחלטתו הממלכתית של הנשיא לאחר הבחירות. נשיא המדינה לא יתפתה לדברי חנופה ולא ירא ממתקפות שכאלה, החוזרות ונשנות באופן חסר אחריות ומונעות משיקולים פוליטיים ציניים”.
 
 בכחול לבן הגיבו על ”קמפיין הגוועלד” של נתניהו ואמרו: “נתניהו רואה את אותם סקרים פנימיים שאנחנו רואים ויודע שהוא מפסיד. כחול לבן קרובה יותר מאי פעם לניצחון. מי שרוצה להחליף את נתניהו צריך שכחול לבן תהיה המפלגה הגדולה ביותר, בפער משמעותי”.
 

בתוך כך שב יו”ר כחול לבן בני גנץ והבהיר אמש כי לא יישב בממשלה עם נתניהו. “בניגוד לחדשות המתפרסמות בימים האחרונים, הנשענות על חומר ישן ולא רלוונטי, חשוב להדגיש - לא נשב עם בנימין נתניהו. נתניהו עסוק בפרשיות שחיתות, מחובר לקפטן ג’ורג’, מתעסק בצוללות, מעורב בהגנה עצמית על עצמו ועסוק בה. הוא לא יכול לטפל במדינה ומוביל אותה למקומות נמוכים ורעים”. גנץ אמר את הדברים על רקע סקר שפורסם אמש בחדשות 13 וממנו עולה כי 54% מהציבור מאמינים כי גנץ יצטרף לממשלה בראשות נתניהו אם יוזמן אליה, לעומת 22% הסבורים כי יסרב. מהסקר עולה עוד כי אילו הבחירות היו מתקיימות היום, רשימת הליכוד הייתה זוכה ל־29 מנדטים, מנדט אחד יותר מלכחול לבן; העבודה מזנקת ל־14 מנדטים וגוש הימין נחלש ומגיע ל־62 מנדטים.

בתוך כך דווח אתמול על פגישה חשאית שערכו במסעדה בתל אביב יאיר לפיד ויו”ר ישראל ביתנו אביגדור ליברמן, והאחרון הגיב בזעם כי לא מדובר בפגישה חשאית כלל. מי שמסתמן כהפתעת הבחירות, יו”ר מפלגת זהות משה פייגלין, ערך אמש בתל אביב כנס תומכים ענק בהשתתפות כ־2.000 מתומכיו. גורם בכיר ב”זהות” אמר אתמול כי פייגלין קיבל פניות גם מהליכוד וגם מכחול לבן, המנסות להשיג את תמיכתו ליום שאחרי הבחירות. “אנחנו לא סגורים עם אף אחד. לא הבטחנו דבר לאיש. ההחלטה שלנו עם מי ללכת תתקבל רק לאחר הבחירות”, אמר הבכיר,  “אנחנו לא בכיס של אף אחד”.