מוריס קאהן, פילנתרופ ונשיא עמותת SpaceIL וכפיר דָמְרי, אחד משלושת מייסדי המיזם "בראשית", ידליקו משואה משותפת בטקס יום העצמאות ה- 71 למדינת ישראל, כך הודיעה היום (שני) שרת התרבות ויו"ר ועדת השרים לסמלים וטקסים מירי רגב.



בנימוקיה ציינה הוועדה, כי SpaceIL היא עמותה הפועלת מזה כשמונה שנים על מנת לקדם את החינוך המדעי-טכנולוגי בישראל ולעודד את החדשנות הישראלית. "באפריל 2019 הגיע לשיאו הפרויקט המרכזי של העמותה, שיגור החללית הישראלית "בראשית" והנחתתה על הירח. "בראשית" היתה במרחק נגיעה מהירח וצירפה את ישראל למועדון המצומצם של שבע מדינות שהצליחו להכניס חללית למסלול סביב הירח. הישגי צוות המנהלים של הפרויקט הצריכו הנדסה יצירתית, יזמות  וניהול  מחוץ לקופסה והם מהווים תעודת כבוד למדינת ישראל. 

קאהן. צילום: אלוני מור


צוות SpaceIL עם הנשיא ריבלין. צילום: נועם רבקין פנטון, פלאש 90


עוד צוין: "יחד עם מאות מתנדבים ובשותפות של משרדי ממשלה וגופים פרטיים -  צוות החינוך בעמותה הגיע ללמעלה ממיליון תלמידים בארץ ובעולם, במטרה לייצר את "אפקט בראשית" - לחבר אותם למדע וטכנולוגיה, לקדם את החלליות הבאות, ולוודא שהם לא מפסיקים לחלום ולהגשים. פעולתה של "בראשית" עוררה השראה בקרב ישראלים רבים והוכיחה לאנשי מדע, ממציאים והוגים ישראלים, שגם השמים אינם הגבול ושאין דבר העומד בפני הרצון". 

השרה רגב אמרה: "מוריס קאהן וכפיר דָמְרי משתייכים לנבחרת החולמים הזוכים להגשים את חזונם. מיזם 'בראשית', שהחל כחלום רחוק, הרקיע שחקים והגיע למרחק נגיעה מהירח. רוחם האדירה, יצירתיותם, ותעוזתם המחשבתית הייתה למנוע החם להזנקתו של מיזם 'בראשית'. רוחם הכבירה לא נשברה, עת 'בראשית' לא הצליחה לנחות בשלמות על הירח. מרחק הנגיעה הקצר מהירח נתן להם רוח גבית נוספת לא להרפות, להעז שוב ובע"ה להצליח בעתיד.  

אני מאמינה, כי עוד נזכה לראות את 'בראשית 2' נוגעת בירח ומציתה את דמיוננו. 'בראשית' הייתה בבחינת צעד ענק בדרכה של ישראל, מדינה קטנה עם חלומות גדולים, שיתגשמו גם על הירח".

מוריס קאהן ציין כי "זהו כבוד גדול עבורי להדליק משואה ביום העצמאות יחד עם מייסדי "בראשית" יריב, כפיר ויונתן ואני מודה על כך מאוד. מטרת העמותה, התורמים והשותפים שלנו בפרויקט-התעשייה האווירית, היא להוות השראה עבור הדור הצעיר להעז לחלום ולא לחשוש מהדרך, בכך אני מרגיש שהצלחנו- יצרנו את "אפקט בראשית". אנחנו לא מוותרים על היעד שהצבנו לעצמנו ולפנינו דרך חדשה ומרגשת "בראשית 2".