בדומה לתקופה הקודמת לכל חג, גם בימים האחרונים מתקיימת עליית מחירים משמעותית בסופרים השונים, רגע לפני חג הפסח. גדעון אוקו שוחח היום (חמישי) ב-103FM עם אייל רביד, מבעלי רשת "ויקטורי", על הנושא, וניסה להבין מה עומד מאחורי העלייה במחירים. רביד לעומת זאת טען כי "המחירים בחד הזה זולים הרבה יותר מבשנה שעברה, למרות שהתקשורת טוענת לעלייה". 



למה אתם מחכים לרגע האחרון ומעלים מחירים?
"הסקרים נעשים שלושה שבועות לפני החג, כאשר אנשים לא קונים, וכשרשת כזו לא יוצאת מקום ראשון שוחטים אותה ומושכים את כולם להוריד מחירים. המחירים שירדו שלושה-ארבע שבועות לפני החג הם לא ריאלים. לדוגמה, ממרח השחר נמכר כל השנה בין 12-13 שקלים ובחג הוא ירד ל-10 שקלים. למכור אותו ב-4 שקלים פחות זה מהלך שנעשה כדי לצאת הכי טוב בסקר. המחירים בחג הזה זולים הרבה יותר מבשנה שעברה למרות שהתקשורת טוענת לעלייה".



מה אתה מרגיש שונה במכירות השנה?
"יש צריכה מוגברת של מוצרי בשר טריים דווקא במוצרי הפרימיום מאשר במחירים הזולים. זאת בזכות משרד הכלכלה שפתח את השוק לייבוא ואפשר לירידה של מחירים בשוק המקומי. כנ"ל גם לגבי הדגים הטריים, אם זה בסלמון או בדניס. המחירים שלהם ממש טובים".



רוב רשתות השיווק כן עושות מניפולציות?
"אכן. סימן קריאה. התראיינתי אצלך ב'תוכנית חיסכון' לפני כחודש ושם זכיתי במקום הראשון אך אמרתי לציבור לא להאמין לסקרים גם אם אני מקום ראשון כי כל עגלה היא שונה".



לסיום, מה מפלס הבלגן בסניפים?
"היום זה היום של הג'ונגל. עד שעות אחר הצהריים זה ג'ונגל במיטבו. מי שעוד לא ביצע קניות לחג אני ממליץ לעשות אותן אחר הצהריים מאשר בכל יום חמישי אחר".