רשימת מדליקי המשואות בטקס המרכזי בערב יום העצמאות, מתחילה להתמלא. לאחר יהודה פוליקר, מנשה זלקה, מג"ד גולני שי סימן טוב, מנכ"לית אנוש, ד"ר הלה הדס, אבי נשר, מוריס קאהן וכפיר דמרי, ואמהות שלושת הנערים שנרצחו, התבשרה היום (ראשון) הנערה גיל שלמה, שהיתה חלק ממחאת נערי עוטף עזה, להיות חלק ממשיאי המשואה למען הנוער.



שלמה מתגוררת בשדרות ויזמת צעדת הנוער מעוטף עזה לירושלים, קיבלה את הכבוד בשיחת טלפון שקיבלה מהשרה מירי רגב, שאמרה: "אני מברכת על הבחירה בגיל שלמה להשיא משואה ביום העצמאות הקרוב. גיל היא נציגתו של הדור הצעיר בעוטף עזה, שעל אף התקפות ואיומים מצד החמאס, ממשיך ובעוצמה לתרום מזמנו וממרצו לזולת, לומד ומגשים חלומות, הנישאים על גבי רוח ההתנדבות והאמונה בצדקת הדרך".



"גיל מסמלת את רוח המנהיגות, המפעמת בנוער הישראלי בכלל ובנוער בעוטף בפרט. גיל, פעילה בתנועת "הצופים העבריים", מייצגת את מיטב הנוער, האוהב את הארץ הזאת, מתנדב בשורותיה וחולם ולוחם למען עתיד טוב יותר לכל אחת ואחד מאיתנו. גיל, את, חברותייך וחברייך מוכיחים, כי דור העתיד של עם הנצח ממשיך, ביתר שאת, לחזק את רוחה האיתנה של תחייתנו החברתית והלאומית בישראל. המשיכו את, חברותייך וחברייך, בעוזה של הרוח הישראלית, לעטוף במנהיגות, בנתינה ובלכידות חברתית את העוטף ואת כל העם בישראל."



השרה רגב הודיעה לאחר המלצת הוועדה הקובעת כי שלמה, תלמידת כיתה י"א, היא תושבת עוטף עזה שנולדה בכפר עזה ומתגוררת כיום בשדרות. ילדותה ונעוריה של גיל עברו תחת איום הירי המתמיד מהרצועה שהותיר בה את חותמו. גיל היא תלמידה מצטיינת המקדישה עם עתותיה גם לעשייה חברתית.



בכיתה ד' הצטרפה לצופים ומאז הפכה לפעילה מרכזית בתנועה הפועלת רבות לחזק את חוסנם של הילדים ובני הנוער בעוטף. לפני מספר חודשים ארגנה יחד עם חבריה צעדת נוער מעוטף עזה לירושלים במטרה להגביר את המודעות לקשיי החיים באזור. גיל תדליק את המשואה לכבודם של תושבי עוטף עזה ולכבודה של תנועת "הצופים העבריים", תנועת הנוער הגדולה בישראל, המציינת בשנה זו מאה שנים לייסודה ומחנכת דורות של צעירים ישראלים למעורבות חברתית ועשייה למען החברה.



איימי, אמה של גיל, אמרה למעריב: "אנחנו בהתרגשות ובשוק. הופתענו לגמרי, הייתי בטוחה שזאת מתיחה 1 באפריל, ומסתבר שלא. הכי מגיע לילדה בעולם".



ראש עיריית שדרות, אלון דוידי, בירך את תושבת העיר:  "אני שולח ברכות חמות לגיל שלמה, תלמידת י"א משדרות, שנבחרה להדליק משואה ביום העצמאות הקרוב. גיל הובילה עם בני נוער נוספים את צעדת 'תנו לגדול בשקט' לירושלים בדרישה לשקט מוחלט באזורנו, שהיא דרישה לגיטימית של כולנו. גיל היא בתם של אמי, עובדת החברה הכלכלית בשדרות ודודו, מנהל ה"ספירטק" וכן נכדתו של רחמים שלמה, מוותיקי העיר שדרות. בחירתה של גיל היא גאווה לבני הנוער בעוטף, לכלל התושבים, להנהגת היישובים ולאזור כולו".  

"ישר כוח לגיל, לכלל השותפים לצעדה ולשרה מירי רגב שעמדה בראש הוועדה שבוחרת את מדליקי המשואות", סיכם דוידי.