הקלטות שפורסמו הערב (שני) ב"חדשות 13" ובהן נשמעים בכירי המכינה בעלי עם אמירות מעוררות ביקורת וסערה. באחת מהן, הרב אליעזר קשתיאל ראש הישיבה לבוגרי צבא שעל יד מכינת בני דוד בעלי, נשמע כשהוא אומר: "כן, אנחנו גזענים. אנחנו מאמינים בגזענות, יש גזעים בעולם ויש תכונות גנטיות של עמים וזה דרש מאיתנו לחשוב איך לעזור להם. יש הבדלים בין גזעים". הוא נשאל על ידי תלמיד - "מי שמך להחליט מי זה מי". הרב השיב: "רואה שאני מגיע להישגים יותר מרשימים ממנו".



לאחר מכן נשמעה הקלטה של הרב גיורא רדלר בשיעור במכינה: "השואה באמת זה לא שהרגו את היהודים, זאת לא שואה. כל התירוצים האלה כמו שזה אידיאלוגי או שזה שיטתי, זה שטויות. כיוון שזה היה מתוך אידיאולוגיה, במידה מסוימת זה יותר מוסרי מתוך אם אנשים סתם רוצחים. הומניזם, כל התרבות החילונית שאנחנו מאמינים באדם, זאת השואה. השואה באמת זה להיות פלורליסטים, להאמין ב"אני מאמין באדם". זה נקרא שואה". הוא המשיך והסביר מהי הגדרתו לשואה: "הקב"ה כבר הרבה שנים צועק שנגמרה הגולה אבל אנשים לא מקשיבים לו וזאת המחלה שלהם, שאותה צריך לרפא על ידי השואה".
עוד אמר הרב במהלך שיעור עם הכותרת "היחס לשואה": "ההיגיון של הגרמנים הוא נכון יחסית לעצמם. אומר היטלר שקבוצה מסוימת באוכלוסייה היא זרע הפורענות לכל האנושות, בגללה כל האנושות תלך לאבדון, הם מרעים לאנושות ולכן צריך להשמיד אותם. האידיאולוגיה הזאת נשמעת לך לא הגיוני? רעה מאוד?

תלמיד: זה לא נשמע מוסרי.

הרב רדלר: משה רבנו הוא אכזרי רשע כמו היטלר?

תלמיד: לא

הרב רדלר: למה לא? יש דבר אחד רע בעולם וזה להיות צבוע. זה משנה לך אם הורגים אותך עכשיו עם סכין כמו שהרגו את אגג או שהורגים אותך בתא גזים?

בהמשך אמר: "בואו נתחיל מהשאלה אם היטלר צודק או לא. הוא הבן אדם הכי צודק שיש, ודאי שהוא צודק בכל מילה שהוא אומר", ממשיך הרב. "באידיאולוגיה שלו הוא צודק. יש עולם גברי שנלחם, שעניינו כבוד ואחוות לוחמים, ויש את העולם הנשי הרכרוכי, המוסרי, של לתת את הלחי השנייה, ואנחנו חושבים שהיהודים הם אלה שנושאים את המורשת הזאת, ולכן הם האויב האמיתי. הוא צודק במאה אחוז, חוץ מזה שהוא בצד הלא נכון".
 
מהרב קשתיאל נמסר בתגובה: "אני מצטער וכואב ששיעור בזכויות אדם מקבל את החשיפה ההפוכה ממשמעותו – ביאור מודרני-סוציאליסטי למושג העבדות, שפריסת חסות משמעותה אחריות חברתית ודאגה לחלש. השימוש שלי בביטוי 'גזענות ועבדות' לא כוון למושגים השפלים והאכזריים שחווינו וחוותה כל האנושות, וצר לי מאוד על השימוש בביטויים שעלולים להתקבל בצורה מטעה ופוגעת".
 
הרב רדלר מסר: "הציטוטים נכונים אבל הוצאו המקשרים. השיעור מנסה להסביר את ההיגיון החולני של היטלר ואת הסיבות והמניעים ההיסטוריים לשואה. יש כאן ניסיון ציני להשתמש בתקשורת ערב יום קדוש ונורא."

חבר הכנסת יאיר לפיד התייחס לקלטות וכתב בטוויטר: "זו לא יהדות. אלו לא ערכים. אנשים שמדברים כך אינם ראויים להיקרא רבנים או לחנך בני נוער. חילונים הקימו את מדינת ישראל, כל השוואה לשואה היא תועבה גזענית וערבים לא רוצים להיות עבדים. המדינה צריכה לעצור לאלתר את מימון המכינה עד שיורחקו משם הרבנים הגזענים".

יו"ר מרצ, חבר הכנסת תמר זנדברג אמרה: "את מכינת עלי היה צריך לסגור מזמן ומה שנתן לשובניזם, הומופוביה ושאר השנאה שיוצאת מהמכינה להמשיך ולהשתולל שלא יתפלא על האמירות המזעזעות שיצאו ממנה היום. פניתי למשרד החינוך בדרישה חד משמעית וברורה - להפסיק את מימון המדינה למכינת עלי".