הכיכר בפינת הרחובות חיים עוזר וההגנה בפתח תקווה תיקרא על שמו של נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ, כך החליט ראש עיריית פתח תקווה רמי גרינברג כאות הוקרה והערכה לנשיא "על תמיכתו הבלתי מסויגת במדינת ישראל". גרינברג, שנכנס לתפקידו לפני כחמישה חודשים, החליט כי לנוכח אהדתו הגדולה של טראמפ ליהודים בכלל ולמדינת ישראל בפרט, ועל תמיכתו בממשלת ישראל, אין ראוי ממנו ששמו יזכה להכרה בכיכר המרכזית בעיר.



גרינברג ציין כי "במרכז העיר מתחוללת היסטוריה גדולה, של העיר בפרט ושל מדינת ישראל בכלל. בכל זאת מדובר במושבה הראשונה של מדינת ישראל וביום העצמאות של ארה"ב ב-4 ביולי נחגוג את המאורע החשוב הזה עם הכרזת כיכר על שמו של הנשיא טראמפ".



בעירייה מתכוונים לשדרג את הכיכר הנוכחית ובמועד שנקבע להסיר את הלוט במעמד ראש הממשלה בנימין נתניהו, שרי ממשלה ואישי ציבור לרבות שגריר ארה"ב בישראל שהוזמנו לאירוע המתוכנן. "מדובר באות כבוד לעיר פתח תקווה אנו רוצים לכבד ולהוקיר את תרומתו של נשיא ארה"ב דונלד טראמפ".



גרינברג לקח על עצמו משימה לשדרג את מרכז העיר תוך טיפול בפיצולי הדירות ובמסתננים שידרוג חזיתות הבניינים, להוסיף עוד שתי כיכרות ברחוב חיים עוזר והגדלת בניין העירייה עם חניון תת קרקעי לאלפי מכוניות לרווחת הציבור, כאשר המטרה היא להשיב את החיים למרכז העיר.



לפני כשבועיים ראש הממשלה בנימין נתניהו הכריז במהלך טיול שערך עם בני משפחתו ברמת הגולן כי "אקרא ליישוב או לקריה ברמת הגולן על שמו של דונלד טראמפ". רה"מ אף הבהיר כי "בקרוב אביא זאת לאישור הממשלה".