לקראת כניסת יום הזיכרון לחללי מערכות ישראל ונפגעי פעולות האיבה פרסמה משפחתו של הדר גולדין סרטון מרגש בו מבקשת אמו, לאה גולדין, להפסיק להיות אם שבויה ולהשיב את בנה הדר לקבר ישראל.



גולדין אמרה בסרטון: "אני אמא שבויה. הדר גולדין הוא חלל צה"ל ולא גופה! שבוי ולא נעדר! כשמאות אלפי ישראלים יפקדו את החלקות הצבאיות בבתי הקברות, אני אשאר בשבי. כבר 1740 ימים, יותר מ-4 שנים ו-9 חודשים, שאנחנו נמצאים בשבי".



"דווקא ביום הזיכרון, חשוב לי להזכיר", אמרה גולדין. "שהדר שלנו, מפקד נערץ מפלס"ר גבעתי, שנשלח על ידכם לקרב במלחמת "צוק איתן", הוא חלל צה"ל ולא גופה. הדר הוא לא נעדר, אלא שבוי בידי חמאס, בעזה, מרחק של שעה נסיעה מלשכת שר הביטחון בקריה בת"א".



גולדין התייחסה להשבת גופתו של זכריה באומל, הנעדר מקרב סולטאן יעקב בחודש שעבר: "התרגשתי ומחיתי דמעה כשהחזירו את חלל צה"ל זכריה באומל. רעדתי כשחיבקתי את משפחתו בשבעה ונשרפתי מבפנים על כך שאביו, יונה באומל, לא זכה להגיע לרגע הזה".





גולדין התראיינה בחודש שעבר ל-103FM ואמרה כי ראש הממשלה בנימין נתניהו "הפך את בעיית החטופים לבעיה אישית של המשפחות". בראיון לתוכניתה של אילה חסון, אמרה גולדין כי השר נפתלי בנט "עושה תעמולת בחירות על דם הבנים שלנו". היא האשימה באחריות למצב את ראש הממשלה וכן אנשי צבא לשעבר, בהם יו"ר כחול לבן בני גנץ וחבר המפלגה, שר הביטחון לשעבר משה יעלון.



"יש לנו הבטחה של רה"מ שלא תהיה הסדרה ללא השבת החיילים כבר למעלה מארבע שנים", אמרה גולדין. "מזוודות עם דולרים עוברות לעזה, מה יכול להיות יותר הגיוני מאשר לעצור בדולר השני ולומר 'עכשיו תחזירו את החיילים' ולהפעיל לחץ על חמאס? מנגד יש לנו תהליך מובנה של הסדרה וסיוע הומניטרי כשאין בקשה של ממשלת ישראל בקצה להחזיר את החיילים".



עוד אמרה גולדין, כי "זו ההצלחה של ביבי, להפוך את בעיית החיילים החטופים לבעיה אישית ופרטית של משפחת גולדין ואורון. מהיום הראשון אני טוענת שצריך להפוך את המשוואה ולדרוש הומניטרי בתמורה להומניטרי. זה בניגוד לחוק הבינלאומי לתת כסף לאויב. השבת החיילים היא עבור החיילים הבאים שיצאו לקרב שידעו שלא מפקירים אותם".



"החוק הבינלאומי מחייב את נותני הסיוע ההומניטרי לוודא שמי שמקבל את הסיוע מרצה את החוק ולא מפר אותו. מכיוון שהכל בידי חמאס זה הזמן לעמוד בראש זקוף מולו ולהחזיר את החיילים. בכל משא ומתן בוחנים את אמינות הפרטנר שלך. מה יכול להיות יותר נכון ממבחן אמינות של החזרת החיילים? זו החובה הלאומית שלנו", הוסיפה גולדין.